معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

زنان الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم درخانواده هستند

کرج (پانا)-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرزگفت: زنان الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم درخانواده می‌باشند؛ لذا سلامت زنان، باعث سلامت خانواده و جامعه خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
زنان الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم درخانواده هستند

رویا عسگرپور در برگزاری دوره‌آموزشی مبارزه با سرطان سینه ویژه سوادآموزان درهفته ملی سلامت بانوان عنوان کرد:مراکز یادگیری، محلی بعنوان پایگاه تخصصی ارائه کننده خدمات آموزشی و فرهنگی ویژه افراد بی‌سواد و کم‌سواد تجربیات موفقی درایجاد و توسعه فرصت‌های یادگیری، آموزش ترکیبی سواد و مهارت، اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه داشته‌اند. یکی از مهارتهایی که دراین مراکز با جدیت به آن پرداخته می‌شود بهداشت و سلامت خانواده می‌باشد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم گفت: نقش محوری زنان در سلامت خانواده بر هیچکس پوشیده نیست زنان الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم درخانواده می باشند؛ لذا سلامت زنان، باعث سلامت خانواده و جامعه خواهد بود.

عسگرپورهمچنین به آثار مخرب مشکلات جسمی و روحی بانوان براعضای خانواده اشاره کرده و شناسایی به هنگام و کاهش میزان آسیب را مستلزم آگاهی بخشی در بعد فردی و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در بعد اجتماعی دانست.به همین منظور دوره آموزشی ویژه بانوان سوادآموز با موضوع مبارزه با سرطان سینه و اهمیت ویتامین D۳ در مرکز  یادگیری محلی سوادآموزی دانا  واقع در ناحیه ۴ کرج برگزار شد. در این دوره پزشک مرکز بهداشت آزادگان حضور داشت و پس از آموزش به سوالات شرکت‌کنندگان درخصوص مشکلات مادران پاسخ داد. 

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار