مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش:

مدرسه و خانواده دو شریک جدی در تربیت محسوب می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش در همایش روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس استان قم گفت امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیا و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز‌ و بوم باشیم.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه و خانواده دو شریک جدی در تربیت محسوب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عاطفه سادات مدبرنژاد در همایش یک هزار  و ۲۰۰ نفری از روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیا و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز‌ و بوم باشیم. 

وی افزود: عوامل بسیاری در این عرصه وجود دارد که می‌تواند در تقویت این تعامل اثرگذار باشد؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل ارتقای مهارت‌های تربیتی و ارتباطی والدین با دانش‌آموزان و مدارس است که خوشبختانه اکنون در حوزه آموزش‌ و پرورش با انتخاب مدرسان خبره در بحث آموزش و خانواده به پیشرفت چشمگیری در این زمینه رسیده‌ایم.

مدبرنژاد عنوان کرد: انجمن اولیا و مربیان بستری است که زمینه مشارکت فعال و همه‌جانبه والدین را در فعالیت‌های آموزشی مدرسه فراهم می‌کند  تا  همه در راستای تحقق شعار «برای ایران_برای مدرسه» با امید و نشاط گام برداریم.

وی افزود: مدرسه و خانواده دو شریک جدی تربیت محسوب می‌شود و بدون تعامل این دو نمی‌توان انتظار داشت که تربیت صحیح اتفاق بیفتد لذا ما نیازمند همسویی و هم‌افزایی دو نهاد مهم خانواده و مدرسه و ارتباط مستمر این دو هستیم.

در پایان این مراسم از ۸۰ انجمن برتر در سطح کشور و استان بر اساس شاخص‌های مختلف ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش معرفی و از نمایندگان آنان تجلیل شد.

گفتنی است، میزان تعامل بین مدرسه و خانواده دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اولیا در پیشبرد مسائل مدرسه، مشارکت‌ دادن اولیا و دانش‌آموزان در برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی و توجه به استعداد‌های دانش‌آموزان از شاخص‌های ارزیابی انجمن‌های اولیا و مربیان در این برنامه است.

لازم به ذکر است در همایش رؤسای انجمن اولیا و مربیان استان قم، از خانواده‌های دارای پنج فرزند به بالا در مرکز همایش‌های مسجد مقدس جمکران تجلیل بعمل آمد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار