رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز :

پیش‌بینی کتابخانه اتوبوسی در مناطق کم برخوردار شهرشیراز

فارس(پانا)_رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت:برای مناطق کم برخوردار شهرشیراز کتابخانه سیار به صورت کتابخانه اتوبوسی در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی کتابخانه اتوبوسی در مناطق کم برخوردار شهرشیراز

محمد علی چوبینی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پر مخاطب‌ترین نمایشگاه‌ها در شیرازنمایشگاه کتاب است، اضافه کرد: در خصوص فرهنگ کتابخانه‌ها باید در کلانشهر شیراز اِلمان‌هایی را درحوزه شعر و ادبیات افزایش دهیم.

وی افزود: فرهنگسرا‌های ما باعث شده که تور‌های کتابخوانی گردی داشته باشیم همچنین این تور‌ها باعث می‌شود که مردم شعر و ادب شهر شیراز با کتابخانه‌ها آشنا شوند و هم نشست و رونمایی از کتاب در این فرهنگسرا در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ایمان داریم که استقبال بسیار خوبی از کتابخانه‌ها خواهد شد و یک ارتقا جدی در حوزه فرهنگ داشته باشیم همچنین ما با دستگاه‌های اجرایی توانستیم در حوزه کتابخانه‌ها اتفاقات بسیار خوبی رح دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: ان شاءالله برای مناطق کم برخوردار شهر کتابخانه سیار به صورت کتابخانه اتوبوسی در سطح شهر را قرار می‌دهیم.

چوبینی از برگزاری رویداد‌های بسیار متنوعی را در حوزه کتاب در فرهنگسرا و کتابخانه‌ها خبرداد و تصریح کرد: این رویداد‌ها باعث ارتقا فرهنگ عمومی و مطالعه در شهر شیراز است که واقعاً ظرفیت بسیار خوبی در شهر شیراز بوجود می‌آورد.

فیروزی مدیر کتابخانه‌ها با بیان اینکه طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شیراز رونمایی شد، افزود: ما بعد از افتتاح کتابخانه شهید دستغیب تمام ظرفیت خود را گذاشتیم که افتتاح ۳ کتابخانه عملی شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که ۳ کتابخانه بزرگ افتتاح کنیم که نمونه این کتابخانه را در سطح کشور نداریم این کتابخانه از بخش های‌مختلف مطالعه ایجاد شده است.

فیروزی با اشاره به اینکه این کتابخانه‌ها بخش کودک، بازی، نشریات، ساخت‌کده، نوجوان و تالار علم به صورتی جدید است و نمونه آن را در فارس نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار