معاون آموزش متوسطه تاکید کرد:

لزوم معاصرسازی مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان به‌عنوان معماران یادگیری در نهاد فراگیرندگان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای عمومی با همکاران دفتر آموزش دوره اول متوسطه، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌ آن‌ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، بر اهداف هر دوره تحصیلی تاکید و آن را تجلی اهداف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم معاصرسازی مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان به‌عنوان معماران یادگیری در نهاد فراگیرندگان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سیدمصطفی آذرکیش گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت مصوب شد که مقصد تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را مشخص می‌کند و این اهداف نیز براساس ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان است.

وی در ادامه افزود: واژه «کارشناس» مفهوم و جایگاه ارزشمندی داشته و ما باید به معنای واقعی کلمه، کارشناس باشیم و اسناد جهت‌ساز ازجمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم پیشرفت را به عنوان چراغ راه تحول مطلوب در موضوعات هدایت تحصیلی، برنامه‌های ارتقای پایه، تقویت هویت ملی، تقویت بنیه علمی، کاهش بازماندگان از تحصیل و تقویت گروه‌های آموزشی پیش روی خود قرار دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت به روز بودن دانش و مهارت معلمان و کارشناسان گفت: آموزش، ارتقا و معاصرسازی مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان به عنوان معماران یادگیری در نهاد یادگیرندگان، در کنار غنی‌سازی محیط‌های یادگیری و تنوع‌بخشی به آن باتوجه به اقتضاعات دنیای متاثر از هوش‌مصنوعی و فضای‌مجازی، از اولویت‌های معاونت آموزش متوسطه خواهد بود.

آذرکیش در پایان عنوان کرد: مسئولیتی که امروز خداوند بزرگ به عنوان امانت به ما سپرده، فرصتی مغتنم و محدود برای خدمت به مردم شریف ایران اسلامی است؛ پس باید با تعامل و همکاری با سایر معاونت‌های آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی، برای ارتقای تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی نموده و با ارائه طرح‌های ماندگار و علمی برای پویایی، شادابی، نشاط و تحرک فرزندان عزیز ایران تلاش مضاعف و بی‌وقفه‌ای کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار