اعلام جزئیات اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور؛ مراسم افتتاحیه فردا برگزار می‌شود

تهران (پانا) - دستورالعمل اجرایی (از مدرسه تا مدرسه) اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ‌با امضای علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌و پرورش و ‌‌سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی‌ رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ برای ساماندهی و ارتقای کیفیت اردوهای راهیان نور ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور؛ مراسم افتتاحیه فردا برگزار می‌شود

‌اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با رویکرد ترکیبی به دو صورت حضوری و در بستر فضای مجازی با اولویت سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌‌شود.

در راستای کمک به اجرای فعالیت‌های این اردوی عظیم فرهنگی و مستندسازی کیفی روند اجرایی آن، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن هماهنگی کامل با اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، به‌عنوان دبیرخانه کشوری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تعیین شده است‌.

طبق دستورالعمل ابلاغی باید ترتیبی اتخاذ شود که همزمان با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی به‌صورت حضوری، تمهیدات لازم جهت استفاده سایر دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از بستر فضای مجازی فراهم شود؛ اردو به‌صورت ترکیبی ‌به شکل حضوری و در بستر فضای مجازی به صورت همزمان برگزار شود.

‌‌اردوهای راهیان نور استان‌ها از تاریخ ۲۵ مهر امسال آغاز شده و تا ۳۱ شهریور سال آینده ادامه خواهد داشت.

میزان شرکت دانش‌آموزان و برش‌های استانی براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳:

اردوی راهیان نور

مراسم افتتاحیه نمادین کشوری راهیان نور دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حضور مسئولان لشگری و کشوری در روز هشتم آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در تهران با حضور اولین کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی از اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و همزمان در سایر استان‌های کشور برگزار و پس از انجام مراسم بدرقه به مناطق عملیاتی اعزام می‌‌شوند.

‌قرارگاه‌های راهیان نور استان‌های میزبان؛ آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان با‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی هماهنگی و تمهیدات لازم برای استقبال و خدمت‌رسانی شایسته به کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را فراهم کنند.

‌‌‌*حضور یکی از عوامل اجرایی مدرسه آشنا به فعالیت‌های اردویی و گروهی، ترجیحاً مدیر یا یکی از معاونان پرورشی، آموزشی یا مربی پرورشی به‌عنوان مدیر کاروان، همچنین حضور راوی در کاروان الزامی است.

‌‌‌کاروان‌های اعزامی راهیان نور دانش‌آموزی در استان‌ها باید در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن تماس فوری با مراکز انتظامی و امدادی به‌منظور اطلاع‌رسانی به ستاد راهیان نور کشور و استفاده از خدمات درمانی‌ رایگان‌ بهداشتی، امنیتی، انتظامی، مشاوره، وضعیت آب و هوا و ترافیک در محدوده جغرافیایی برگزاری اردو با سامانه ملی راهیان نور به شماره ۰۹۶۳۱۳ تماس بگیرند.

‌‌‌‌‌‌شرکت تمامی دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوی راهیان نور در بستر فضای مجازی اختیاری و رایگان است.

‌‌‌‌‌‌*طبق آنچه در این دستورالعمل آمده است رویداد دانش‌آموزی ویژه شهادت شهید‌فهمیده در روز هشتم آبان توسط کاروان‌های اعزامی دانش‌آموزی راهیان نور در خرمشهر برگزار خواهد شد.

‌متن کامل این دستورالعمل را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار