حادثه تلخ در نایسر سنندج:

فوت دانش‌آموز 7 ساله بر اثر تصادف با سرویس مدرسه

سنندج (پانا) - بی‌احتیاطی راننده سرویس مدارس حامل دانش‌آموزان در نایسر سنندج باعث فوت دانش‌آموز ۷ ساله شد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فوت دانش‌آموز 7 ساله بر اثر تصادف با سرویس مدرسه

در حادثه‌ای دلخراش در نایسر سنندج، یک دستگاه خودروی سواری پراید که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کرد منجر به فوت «مهنا مرادی»، دانش‌آموز ۷ ساله این منطقه شد. این دختربچه که در پایه اول مدرسه برادران احمدی تحصیل می‌کرد، پس از پایان ساعت مدرسه به همراه مادرش در حال عبور از خیابان بود که ناگهان با این خودرو برخورد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، راننده سرویس مدرسه که خانمی بوده، پس از برخورد اول با مهنا به دلیل هول شدن، نتوانسته خودرو را کنترل کند و مجدداً از روی این دانش‌آموز رد شده است. بلافاصله پس از وقوع حادثه، اورژانس ۱۱۵ در محل حاضر شد و متأسفانه اعلام کرد که این دختربچه، جان خود را از دست داده است.

شاهدان عینی گفتند که سرعت بالای خودرو باعث این تصادف ناگوار شده است.

سمیه بلمانه، مدیر مدرسه برادران احمدی ضمن تأیید این حادثه و ابراز همدردی با خانواده داغدار مهنا مرادی به مشکلات زیرساختی اشاره کرد و گفت: متأسفانه خیابان‌های اطراف مدرسه به دلیل ترافیک سنگین و نبود معابر استاندارد برای عبور دانش‌آموزان، بسیار ناامن است. در ساعت‌های مشخصی از روز، تردد دانش‌آموزان و وسایل نقلیه به شدت افزایش می‌یابد و این وضعیت، خطرات جدی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: با وجود صحبت‌هایی که با شهرداری نایسر انجام داده‌ایم، تنها اقداماتی مانند ایجاد دست‌اندازهای غیراستاندارد صورت گرفته که نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه خود نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز با تایید این حادثه گفت: این سانحه، ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و باید بررسی شود که چگونه راننده‌ای با بی‌احتیاطی ۵ دانش‌آموز را سوار کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده است.

وی همچنین در بازدید از محل وقوع حادثه و دیدار با خانواده داغدار، تاکید کرد که هیچ قصوری از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد و این اتفاق، خارج از محیط مدرسه رخ داده است.

کنعانی افزود: دربِ مدرسه برادران احمدی نایسر در داخل کوچه بوده که دانش‌آموز بعد از خروج از مدرسه به مادرش می‌گوید که گرسنه هستم و یک کلانه (نان محلی) برایم بخر. وقتی مادر ۲۰ قدم پایین‌تر می‌رود، دانش‌آموز (مهنا) همکلاسی‌هایش را می‌بیند و به سرعت به سمت آنان می‌رود که در آن حین، راننده سرویس به او می‌زند و باعث مرگ این دختربچه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج تصریح کرد: مسئولیت سرویس مدارس بر عهده شهرداری است و باید معبری برای ورود و خروج دانش‌آموزان ایجاد شود. همچنین نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری بر رفتار رانندگان داشته باشد تا از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری شود.

منبع : تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار