جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب؛

نمایندگان مجلس دوازدهم در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافتند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافتند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دوازدهم در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافتند

نمایندگان دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافتند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ارتباط مستقیم با شبکه خبر از حسینیه امام خمینی (ره) دقایقی پیش از دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس، گفت: در همه دوره‌ها در ابتدای مجلس دو اتفاق جالب رخ می‌دهد؛ اتفاق اول پیام مقام معظم رهبری به مجلس در آغازین روز شروع مجلس هست، پس از انتخاب هیات رئیسه مجلس که معمولاً در روز دوم شروع مجلس صورت می‌گیرد، در اولین فرصت نمایندگان به دیدار مقام معظم رهبری نائل می‌شوند.

وی ادامه داد: این دوره به دلیل اتفاقاتی که افتاد از یک سو شهادت آیت الله رئیسی و همراهان عزیزش که موجب شد شور در هاله‌ای از غم و اندوه فرو رود و علی رغم این موضوع موضوعات دیگری که به تبع آن اتفاق افتاد موجب شد این دیدار با تأخیر همراه باشد.

هیات رئیسه مجلس همچنین بیان کرد: می‌دانید که در زمان شهادت شهید رئیسی نه رئیس دولت داشتیم و هنوز خبرگان رهبری آغاز به کار نکرده بود و مجلس هنوز شروع به کار نکرده بود همه این اتفاق‌ها مانع نشد که مجلس خبرگان به موقع تشکیل نشود امور دولت متوقف نشد همچنین مجلس هم کار خود را شروع کرد ولی این دیدار با توجه به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات زودرس ریاست جمهوری و سایر موارد به امروز موکول شد.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه نمایندگان بسیار مشتاق دیدار رهبری بودند، افزود: نمایندگان در این مدت پیوسته پیگیری می‌کردند که این دیدار چه زمانی اتفاق می‌افتد، معمولاً دیدار نخستین نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب به این دلیل که دیدار سالیانه مجلس با مقام معظم رهبری است، دیدار نخستین بسیار اهمیت دارد ه این دلیل که رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس در ۴ سال آینده را معمولاً مشخص می‌کند.

وی گفت: نکات بسیار ارزنده‌ای که ایشان می‌فرمایند علاوه بر اینکه نقشه راه را مشخص می‌کند برای صیانت از مجلس و نمایندگان تأثیر فوق العاده‌ای را خواهد داشت. با توجه به پیامی که حضرت آقا در روز آغاز مجلس خطاب به نمایندگان ارسال کردند، مجلس دوازدهم به دنبال این است که یک مجلس تراز باشد و ایجاد آرامش در کشور بکند و منشأ تلاطم در فضای اجتماعی و سیاسی کشور نباشد. این به آن معنا نیست که مجلس در حوزه نظارت فعالیت‌های خود را تعطیل کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین بیان کرد: مجلس علاوه بر اینکه وظایف نظارتی خود را با جدیت پیگیری می‌کند اما در یک فضای اخلاقی و کارشناسی مجلس امور را پیگیری می‌کند و علاوه بر آن با توجه به اینکه نام سال را حضرت آقا جهش تولید نام گذاشته‌اند، مجلس اولویت‌های خود را در این راستا مشخص کرده است با جدیت برای پیگیری امور مرتبط با شعار سال و ایجاد آرامش و سرعت بخشی به پیشرفت کشور انشاالله مجلس اقدامات خود را انجام خواهد داد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار