مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

تدوین دستورالعمل جدیدِ «محدوده فعالیت سمن‌ها» و صدور مجوز به جوانان

تهران (پانا) - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از تدوین دستورالعمل جدیدی در حوزه سازمانهای مردم نهاد خبر داد و گفت در گذشته تنها در محدوده فعالیت استانی مجوز ارائه می‌شد و اکنون محدوده فعالیت شهرستانی، استانی و ملی در این دستورالعمل پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین دستورالعمل جدیدِ «محدوده فعالیت سمن‌ها» و صدور مجوز به جوانان

علی پارسانیا در مراسم رونمایی از سامانه مشارکت‌های اجتماعی، درباره روند این سامانه، به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برمبنای ماده چهار قانون اخلاق و وظایف وزارتخانه که به بحث صدور مجوز و نظارت بر سازمانهای مردم نهاد پرداخته شده است، دستورالعمل جدیدی تنظیم شد تا تمامی بخش‌هایی که نیاز است در پروسه ثبت سمن، نظارت بر فعالیت‌ها و.... در این دستورالعمل دیده و کار دنبال شده و مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به امتیازات پیش‌بینی شده در این دستورالعمل به بحث حقوق و تکالیف، فرایند صدور، انحلال و محدوده فعالیت سمن‌ها پرداخت و گفت: در گذشته تنها در محدوده فعالیت استانی مجوز ارائه می‌شد و اکنون محدوده فعالیت شهرستانی، استانی و ملی در این دستورالعمل پیش‌بینی شده است. همچنین محورهای مرتبط با مباحث حوزه جوانان در این دستورالعمل پیش‌بینی شده تا صدور مجوز صورت گیرد و صرفا بر مبنای علاقه‌مندی جمعی از جوان‌ها در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال، در تمامی حوزه های مرتبط با امور جوانان، مجوز بدون هیچ قید و شرطی به این افراد داده شود.

به گفته وی، متقاضیان در محورهای اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی و مذهبی در ۱۳۰ موضوع تخصصی تعریف‌شده در این سامانه می‌توانند درخواست مجوز دهند که در صورت نیاز، مرتبط با فعالیت‌ها و شرایط روز، این موضوعات می‌تواند اضافه و انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار