آیا دکترمعلمان باید از آموزش و پرورش استعفا دهند؟

تهران (پانا) - معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان درباره فرایند تبدیل وضعیت دکتر معلمان و فراخوان جدید جذب آن‌ها در این دانشگاه توضیح داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آیا دکترمعلمان باید از آموزش و پرورش استعفا دهند؟

مجتبی بذرافشان مقدم در پاسخ به سوالی در رابطه با اعضای هیات علمی دکتر معلم مبنی بر اینکه آیا دکترمعلمان از آموزش و پرورش استعفا داده و به استخدام وزارت علوم درمی‌آیند؟ گفت: چون دکترمعلمان تبدیل وضع می‌شوند، نیازی به استعفا از آموزش و پرورش نیست و پس از پذیرش و طی مراحل اداری، تبدیل وضع به هیات علمی می‌شوند، استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند نه وزارت علوم. دانشگاه فرهنگیان مستقل است اما امکان انتقال به دانشگاه‌ فرهنگیان وجود دارد، حقوق و مزایا هم مانند سایر اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاست.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به زمان فراخوان جدید تصریح کرد: طبق وعده قرار بود تا آخر دی ماه اعلام شود. منتظر دو موضوع اساسی هستیم، یکی اعلام نیاز و دیگری بازنگری در دستورالعمل که شرایط ورود را کمی تسهیل کند.

وی همچنین به نیاز اعلام شده و پذیرش اشاره کرد و افزود: نیازها در سال ۱۴۰۱ برآورد و در فراخوان اعلام شده اما دو سال بعد و در سال ۱۴۰۳ و با موافقت دفتر گسترش وزارت علوم پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تبدیل شدند، نیازها تحت تاثیر رشته، گروه و دانشکده‌هایی قرار گرفت که قبلا وجود داشت و به دلیل دانشگاه شدن (برخورداری از ۳ دانشکده و هر دانشکده ۳ گروه و هر گروه دو تا رشته ....) ممکن است دیگر آن رشته به دانشکده یا دانشگاه دیگری منتقل شده باشد، بنابراین نیازها هم دچار تغییر شد و این مغایرت سبب رنجش برخی همکاران ارجمند شده است.

بذرافشان مقدم، با اشاره به سئوال و ابهام برخی افراد درخصوص شرکت در دو فراخوان جذب وزارت علوم و دکتر معلمان و قبولی در یکی از آن دو، اظهار کرد: در فراخوان جذب وزارت علوم، چون معیار کسب حداقل نصاب قبولی است و در مقایسه با دو رقیب دیگر سنجیده می‌شوند، اکثرا پذیرفته شده‌اند؛ اما در دکترمعلمان، چون در مرحله اول، نمرات بالای میانگین در سه نمره علمی، عمومی و توانایی تدریس و در هر رشته، پذیرش شده اند، بنابراین برخی افراد در فرخوان جذب علوم پذیرفته شده‌اند اما در فراخوان دکتر معلمان در اولویت قرار نگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار