پیکر دانشجوی جهادی «محمدحسین دریس» در قم خاکسپاری شد

قم (پانا) - مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دانشجوی بسیجی و جهادگر «محمدحسین دریس» امروز در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پیکر دانشجوی جهادی «محمدحسین دریس» در قم خاکسپاری شد

پیکر مطهر دانشجوی جهادگر «محمدحسین دریس» دانشجوی دوره دکترای دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز در قم تشییع و در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع، صبح امروز پس از اقامه نماز بر پیکر این دانشجوی جهادی در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان دهلاویه پردیسان قم آغاز و پس از حضور پیکر مطهر در منزل و در جمع خانواده و نیز حضور بر مزار شهید محمدعلی مبارک، شهید گمنام احراز هویت شده، راهی گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) شد.

فضای گلزار شهدا نیز آکنده از عطر و بوی ایثار و ازخودگذشتگی دانشجوی انقلابی «محمدحسین دریس» بود که با قرائت زیارت عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) و نوحه حضرت علی اکبر(ع) در جوار مزار سردار شهید مهدی زین الدین در هم آمیخته شد؛ سرانجام پیکر وی در میان حزن و اندوه مشایعت کنندگان در محوطه پیرامونی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام مهدی دریس پدر این دانشجوی جهادی طی سخنانی در حاشیه این مراسم، انس با اهل بیت (ع) و شهدا بخصوص شهید محسن حججی، تبعیت از ولایت و شوق خدمت به محرومان در کنار مجاهدت برای کسب علم و معنویت را از ویژگی های فرزندش برشمرد.

در مراسم تشییع دانشجوی جهادگر «محمدحسین دریس» محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم، پایورانی از سپاه قم و سپاه و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسئولانی از آموزش و پرورش قم و مدارس سیدالشهدا(ع)، تیزهوشان آیت الله مشکینی و تیزهوشان شهید قدوسی و نیز میهمانانی از استان اصفهان و خوزستان حضور داشتند.

 «محمدحسین دریس» متولد نجف آباد اصفهان و اصالتا خوزستانی بود که خانواده وی از چندین سال گذشته در قم سکونت یافتند؛ وی دانش آموخته مدارس تیزهوشان قم بود که در رشته دکتری دانشگاه علوم پزشکی اراک پذیرفته شد و همزمان به عنوان  مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه و گروه جهادی مهاجر به انجام ماموریت های جهادی پرداخت.

دریس دو روز قبل، در مسیر خدمت به مناطق محروم، بر اثر سانحه تصادف در جاده اراک به شدت آسیب دید و پس از انتقال به بیمارستان شهید بهشتی قم به لقاءالله پیوست.

آیین وداع با این بسیجی جهادگر شب گذشته در مسجد امیرالمؤمنین پردیسان برگزار شد و مراسم اولین شب خاکسپاری وی نیز عصر امروز از ساعت 17 تا 18:30 در همان مسجد برگزار خواهد شد.

 

 

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار