وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه طرح شهید روح‌الله عجمیان:

۱۷ هزار گروه جهادی در حال تربیت در مدارس هستند

طرح شهید عجمیان برای بهسازی و شاداب‌سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس در مناطق کمتربرخوردار اجرا می‌شود

تهران‌ (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت غیرممکن‌ها با کار نیروی جهادی و مسئولیت‌پذیری ممکن می‌شود و باید به آنچه که داریم و کسب کرده‌ایم و توانایی‌های خود تکیه کنیم.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ هزار گروه جهادی در حال تربیت در مدارس هستند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه طرح شهید سید روح‌الله عجمیان در مدرسه کار و دانش علی نقی غیاثی که وزیر امور خارجه، شهید امیر عبداللهیان در آن مدرسه تدریس می‌کرد، بیان کرد: «باید به این توان برسیم که بتوانیم از ظرفیت‌های همدیگر بهترین استفاده را ببریم و کاری که ما در قرارگاه انجام می‌دهیم این است به نمره اعلایی از بهره‌وری و کار تربیتی_جهادی  برسیم و این کار، کاری تربیتی است نه یک کار عمرانی بلکه نتیجه آن، عمرانی است.»

فضای آموزشی تأثیر بسزایی در فرایند یادگیری دانش‌آموزان ایجاد می‌کند 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: «فضای آموزشی تأثیر بسزایی در فرایند یادگیری دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و علاوه بر امر مهم یادگیری در تربیت و نشاط و همچنین سلامت آنها ایفای نقش می‌کند؛ این طرح بیشتر در مناطق کم برخوردار اما مستعد اجرا می‌شود و یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز این طرح این است که نقش دانش‌آموز در آن بسیار برجسته است و یک نمونه و الگوی تربیتی در سند تحول بنیادین تمام ساحتی است که قریب به ۱۷ هزار گروه جهادی در حال تربیت در مدارس هستند و این امر نشان دهنده این است که غیرممکنی در مقابل ما نیست.»

وی اظهار کرد: «با گروه‌های جهادی غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.  دولت سیزدهم دولت کار، امید و حرکت نامگذاری شده است و زمانی که این سه کنار هم قرار می‌گیرند نتیجه آن از امکانات بیشتر خواهد بود. این اثر کار جهادی است و اثری که با همدلی صورت گیرد تحت عنوان برکت از آن یاد می‌شود و در ادبیات مدیریتی به عنوان قانون توان از آن یاد می‌شود. این قانون به این صورت است که اگر سه عضو در یک گروه کار خود را به طور کامل انجام دهند اما از نزدیک باهم ارتباط نداشته باشند عدد ۳، سه بار در خودش جمع می‌شود و عدد ۹ حاصل می‌شود اما اگر آن سه نفر در گروه در کنار یکدیگر و باهم کار کنند و امکانات و تجهیزات خود را در اختیار هم قرار دهند و نقاط قوت همدیگر را پوشش دهند و نقاط ضعف را برطرف کنند عدد ۳، به توان سه خواهد رسید و نتیجه حاصل یک عدد بسیار بزرگتر از ۹ خواهد بود؛ در دستگاه بزرگی مثل آموزش و پرورش که زیر مجموعه‌های فراوانی دارد زمانی که کنار همدیگر قرار می‌گیرند و با هم متحد شوند غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازد.»

بودجه و امکانات از دلایل پیشرفت است نه عامل اصلی پیشرفت 

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی پیشرفت که مبتنی بر واقعیت‌گرایی است، عنوان کرد: «برای انجام یک کار شاید بودجه و امکانات یکی از دلایل پیشرفت باشد اما به تنهایی عامل پیشرفت نیست بلکه یکی از دلایل پیشرفت است و این یعنی مدیریت مبتنی بر واقعیت‌گرایی که باید در این رویکرد از نقاط قوت و ظرفیت‌ها و همچنین نقاط ضعف آگاهی داشت؛ اگر در این رویکرد فقط از نقاط قوت خود خبر داشته باشید یعنی به شناخت ظرفیت‌ها رسیدید چشم خود را به نقاط ضعف بسته‌اید و پیشرفتی را مشاهده نمی‌کنید و اگر فقط از نقاط ضعف خود اطلاع داشته باشید به شناخت اولویت‌ها رسیده‌اید ولی امکان حرکت خود را از دست داده‌اید و اما اگر هر دو را در کنار یکدیگر داشته باشید به پیشرفت دست می‌یابید که این مدیریتی مبتنی بر واقع‌گرایی است.» 

وزیر آموزش و پرورش گفت: «غیرممکن‌ها با کار نیروی جهادی و مسئولیت‌پذیری ممکن می‌شود؛ برخی از کسانی که نهی می‌کنند زاویه دید‌شان بر مبنای یأس و ناامیدی است؛ ما در مسیر حرکت خود بین دو گزینه مختار هستیم یک، به آنچه داریم، کسب کردیم  و توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود به آینده نگاه کنیم یا آنکه بر آنچه که نداریم و ضعف‌های ما است نظاره‌گر باشیم که در گزینه اول به این صورت است که از یک قله بخواهی به آینده نگاه کنی اما در دومی به این صورت است که از اعماق دره بخواهی نظاره‌گر آینده باشی؛ دره‌نشین‌ها قدرت فهم فتح‌کنندگان قله را ندارند و باید برای رسیدن به قله تلاش کنند که در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که ما در انقلاب اسلامی بسیار دستاورد داشتیم و اگر بر آنچه که کسب کردیم تکیه کنیم به آسانی قادر هستیم که برای آنچه که نداریم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار