دوره توانمند‌سازی معلمان جدید‌الاستخدام قطب پنج کشوری در سنندج آغاز شد؛

الماسی: شرط اصلی برای مستخدمین آموزش‌و‌پرورش گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی است

تهران (پانا) - دوره بدو خدمت مهارت‌آموزی آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولین قطب پنج کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی‌‌ در سنندج آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
الماسی: شرط اصلی برای مستخدمین آموزش‌و‌پرورش گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی است

‌حجت‌الله الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: روحیه ایثار و از خودگذشتگی برگرفته از مکتب سیدالشهداء در جامعه جاری و در حال جوشش است‌.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: آموزش‌ها و برنامه‌های تعلیمی آموزش وپرورش استثنایی برای رساندن دانش آموزان به خودتکایی و خودکفائی در جامعه کافی نیست.

وی افزود: ‌جامعه‌پذیری و اجتماعی‌شدن دانش آموزان با نیازهای ویژه از همان دوره پیش دبستانی باید مورد توجه قرار گیرد. انتظار می‌رود دانش‌آموزان از پیش دبستانی زمینه‌های دستیابی به سطوحی از مهارت را پیدا کند که موجب کسب توانایی تعامل و ارتباط با جامعه اطراف شود و  نیازهای خود را برآورده کند.

الماسی با بیان اینکه بر اثر اجتماعی‌شدن شخصیت فرد شکل می‌گیرد و شخصیت هر نوع تعاملی است که فرد با دنیای غیر از خود دارد، تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش استثنایی به‌دنبال شکل‌گیری شخصیت کارآمد و موثر دانش‌آموزان در اجتماع باید باشیم‌.

معاون وزیر در ادامه گفت: جامعه‌پذیری دانش‌آموزان باید منجر به خود اجتماعی شود و آنان باید به سطحی از آگاهی برسند که بتوانند با داشتن محدودیت به قله‌های موفقیت برسند.

وی افزود: بخش اصلی خوداجتماعی دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی شکل می‌گیرد و دریافت آموزشی‌های دوره‌‌ پیش‌دبستانی مهم‌ترین عامل پیشرفت دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید در موقعیت‌های واقعی باشد و مدرسه باید با جامعه ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای آموزش و پرورش استثنایی نباید ایزوله باشد و باید برنامه درسی در بطن جامعه انجام گیرد و مدیران ‌نباید مدرسه را صرفا یک مکان ‌ببینند، افزود: در راستای نقشه اجرایی سند تحول، آموزش و پرورش استثنایی آمادگی دارد  مدارس خود را به عنوان کانون‌های تربیتی محله متناسب با شرایط آموزش وپرورش استثنایی به جامعه معرفی کند.

الماسی با اشاره به اینکه شرافت خاصی در کار معلمان استثنایی است که باید دیده و برجسته شود، گفت: عشق در معلمان استثنایی بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه بر‌اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان شرط اصلی برای مستخدمین آموزش‌و‌پرورش گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی است، افزود: بخش مهمی از هزینه‌های این دوره توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار