پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پیش از آغاز سال تحصیلی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از پیگیری پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پیش از آغاز سال تحصیلی

رضامراد صحرایی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه طرح شهید عجمیان در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت بازنشستگی معلمان با وجود ۳۰ سال سابقه اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، خدمت افراد با ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه با مدرک کارشناسی ارشد اجباری است.

وی افزود: در غیر این صورت، بازنشستگی افراد به نیاز دستگاه بستگی دارد و ما تا زمانی که نیاز داشته باشیم، از حضور همکاران خوب و باکیفیت بهره می‌بریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وعده واریز ۴۰ درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته تا تیرماه، ادامه داد: بنده هر دو هفته یکبار پیگیر پاداش پایان خدمت فرهنگیان هستم، پرداخت سریع‌تر پاداش حق آنها است اما سال گذشته پاداش در سه قسط انجام شد و امسال هم احتمالا همین روند انجام خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: پیگیر هستیم که تا قبل از سال تحصیلی جدید، بخشی از پاداش معلمان بازنشسته واریز شود.

وی افزود: پیشنهاد این بود پاداش افرادی که در ۶ ماهه نخست بازنشسته شدند، پرداخت شود و پاداش بقیه افراد به نیمه دوم سال موکول شود که پیشنهاد خوبی نبود چرا که عمده فرهنگیان از مهر به بعد بازنشسته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به جد پیگیر مطالبات معلمان است، در پاسخ به این پرسش که برای‌ پرداخت پاداش پایان خدمت چه میزان اعتبار نیاز است، عنوان کرد: اعتبار مورد نظر برای این کار در نظر گرفته شده است.

صحرایی درباره تحقق نیافتن افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس توضیح داد: براساس قانون باید ۲ میلیون تومان به حقوق آنها اضافه شود و اجرای آن از اول فروردین است اما قانون بودجه دیر ابلاغ شد بنابراین مبلغی را به صورت علی الحساب واریز کردیم و تلاش این بود مطالبات با حقوق تیر واریز شود اما اگر همچنان واریز نشده است باز هم باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار