هشدار جدی فدراسیون نجات غریق به مسافران سواحل کشور

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به خیل عظیم مسافران در سواحل شمالی و جنوبی کشور، بر لزوم توجه مسافران به اقدامات پیشگیرانه برای شنا کردن در سواحل کشور تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار جدی فدراسیون نجات غریق به مسافران سواحل کشور

مهدی حیدری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: همزمان با فصل گرما، طرح ساماندهی سواحلی دریایی و رودخانه‌های مجاز کشور از اواسط خرداد به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. برای نجات جان شهروندان بیش از ۲ هزار ناجی در مناطق تعیین شده سواحل شمالی و خوزستان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی سواحل دریایی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ساماندهی سواحل از سوی وزارت ورزش، وزارت کشور و این فدراسیون از سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش آمار غرق شدگی در کشور بودیم. در این طرح هزینه‌هایی برای ناجیان در نظر گرفته شده، تا بتوانیم در تفرجگاه‌های از پیش تعیین‌شده، شرایط امن را برای حضور علاقه‌مندان فراهم کنیم. هدف ما از این اقدام تلاش بیشتر در راستای اقدامات پیشگیرانه از غرق شدگی احتمالی است.

رئیس فدراسیون نجات غریق بیان کرد: طبق آخرین آمار مربوط به سال گذشته، شاهد کاهش آمار غرق‌شدگی در کشور بودیم که در استان‌های گیلان، مازندران و خوزستان به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۶۹ درصد کاهش غرق شدگی به نسبت سال ۱۴۰۱ ثبت شد که این نشان از موفق بودن طرح مزبور دارد.

حیدری تاکید کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در سواحل مازندران، گیلان و خوزستان، از مردم می‌خواهم که دربازه زمانی مشخص و محیط‌های تعیین شده به فعالیت بپردازند، چرا که بی‌توجهی به این موضوع به دلیل نبود ناجی، می‌تواند جان افراد را به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به موفقیت غواصان ایرانی در مسابقات جهانی بلگراد گفت: در این مسابقات برای نخستین بار شاهد کسب سه نشان نقره و برنز توسط محمدحسین زارعی، عضو تیم ملی غواصی آزاد در ماده داینامیک بدون فین، فین دوتایی و مونو فین برای کشورمان بودیم. همچنین سیدمحمد حسینی و الهام شارقی رکوردهای ملی را ارتقا دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار