سخنگوی دولت:

ارز ترجیحی واردات برنج باقی ماند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت پیشنهاد سازمان برنامه مبنی بر حذف ارز ترجیحی برنج وارداتی با هدف حمایت از تولید داخل در جلسه کمیسیون اقتصاد هیات دولت مطرح و پیشنهاد مزبور از دستور خارج شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ارز ترجیحی واردات برنج باقی ماند

 علی بهادری جهرمی اعلام کرد: پیشنهاد سازمان برنامه مبنی بر حذف ارز ترجیحی برنج وارداتی با هدف حمایت از تولید داخل در جلسه روز شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳ کمیسیون اقتصاد هیأت دولت (کمیسیون فرعی) مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حمایت از تولید داخل و تنظیم بازار از طریق مدیریت زمانی واردات توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت، تصمیم‌گیری در این خصوص در برهه فعلی ضروری تشخیص داده نشد و پیشنهاد مزبور از دستور خارج شد.

بر اساس این گزارش، پیشتر سازمان برنامه و بودجه در پیشنهادی به سرپرست ریاست جمهوری، خواهان حذف برنج از لیست کالاهای اساسی وارداتی با ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی شده بود که با اعلام سخنگوی دولت، این پیشنهاد در کمیسیون مربوطه هیأت دولت رأی نیاورد و بنابراین تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج به قوت خود باقی ماند.

هیأت وزیران در نیمه اردیبهشت امسال طی مصوبه ای برنج و روغن را به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی که پیشتر در فروردین امسال بدون این ۲ قلم کالا به تصویب رسیده بود، افزودند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار