معاون وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت مصوب شیرخام تاکنون اعلام نشده است

تهران (پانا)- معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون قیمت مصوب جدید شیرخام اعلام نشده و پیگیر این موضوع هستیم تا این مصوبه از دولت اخذ شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
 قیمت مصوب شیرخام تاکنون اعلام نشده است

محمد ابراهیم حسن نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قیمت شیرخام در برخی استان ها به ۱۸ هزار تومان خریداری می شود، افزود: علیرغم پیگیری هایی انجام شده، قیمت شیرخام تاکنون تغییری نداشته است و همچنان صنایع باید شیرخام را با قیمت قبل خریداری کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون به طور رسمی دولت قیمت جدید شیرخام را اعلام نکرده اما وزارت جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع است تا افزایش قیمت اعلام و ابلاغ شود.

سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود

حسن نژاد درباره وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور گفت: اکنون وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور مطلوب است به طوری که میزان تولید سالانه به بیش از ۹۰۰ هزارتن رسیده است.

وی تصریح کرد: کشور در ارتباط تامین گوشت قرمز در ۴۰ سال گذشته همواره برای بخش صنعت و بخشی از گوشت یارانه ای مصرف کننده واردات انجام می داده تا بازار تنظیم شود به طوری که پیش از این نیز سالانه ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز از محل واردات تامین می شد.

حسن نژاد گفت: اکنون بسیاری از واحدهای پرواربندی دام دپو شده دارند و در واقع منتظر مشتری هستند.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: قیمت ها درب دامداری ها مناسب است اما اکنون قیمت گوشت برای مصرف کنندگان بالاست که به طور حتم باید در این بخش یارانه هایی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد که اکنون بخشی از گوشت گرم و منجمد تحت عنوان گوشت یارانه ای توزیع می شود.

وی ادامه داد: گوشت یارانه ای در واقع به منظور تامین گوشت و تعدیل قیمت ها تامین و وارد می شود که امیدواریم بتواند در کاهش قیمت اثرگذاری لازم را داشته باشد.

حسن نژاد تصریح کرد: تلاش داریم از طریق افزایش عرضه گوشت یارانه ای قیمت ها برای مصرف کنندگان را تعدیل و تنظیم کنیم.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی درباره نهاده های دامی گفت: نهاده مدت دار از زمستان سال گذشته در اختیار دامداران قرار گرفته و همچنان در حال انجام است.

حسن نژاد درباره واردات دام های مولد افزود: در برنامه آتی قرار است بخشی از نیاز دامی کشور از محل واردات دام مولد اصیل تامین شود که در همین راستا سال گذشته تعدادی دام دو منظوره برای جایگزین کردن گاو شیری وارد کشور شده و همچنان این موضوع ادامه دارد.

وی وضعیت تولیدات دامی در خصوص گوشت قرمز و مرغ را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته میزان تولید گوشت سفید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بود در پایان سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتن رسید که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

حسن نژاد افزود: همچنین سال گذشته بیش از ۱۳۵ هزارتن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شد که امسال این میزان تاکنون حدود ۵۰ هزارتن بوده و در گوشت مرغ نیز ۱۲ هزارتن صادرات انجام شده است.

 بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳، روز شنبه ۳۰ تیر ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین افتتاح شد و تا دوم مرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار