مکرون هم در «سِن» شنا می‌کند

تهران (پانا)- رئیس جمهور فرانسه نیز همچون وزیر ورزش این کشور و شهردار پاریس در رودخانه «سِن» شنا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مکرون هم در «سِن» شنا می‌کند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به قول خود مبنی بر شنا در رودخانه «سِن» عمل خواهد کرد اما نه تا قبل از شروع بازی‌ها در هفته جاری!

ماکرون بارها تمایل خود را برای شنا در رود «سِن» به منظور اثبات موفقیت اقدامات چشمگیر در پاکسازی آب این رودخانه و اطمینان‌بخشیدن به عموم مردم درباره کیفیت آب، ابراز کرده است. با این حال، رئیس جمهور ۴۶ ساله فرانسه زمان مشخصی را برای این کار تعیین نکرده است.

یکی از سخنگویان کاخ الیزه دراین‌باره گفت: مکرون نگفته است که قبل از المپیک به آب می‌زند بلکه اعلام کرده که این کار را خواهد کرد و همیشه با اطمینان درباره آن حرف زده است. لزوما قبل از آغاز بازی‌ها فرصتی برای این کار نخواهد داشت. یکی از مشاوران ماکرون نیز گفته که زمان دقیقی برای این اقدام نمادین مشخص نشده است.

پس از تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره آلوده بودن آب رودخانه «سِن»، آمیلی کاسترا، وزیر ورزش فرانسه نخستین مقام ارشد این کشور بود که با ربودن گوی سبقت از آنه هیدالگو، شهردار پاریس، در این رودخانه شنا کرد تا ثابت کند آب «سِن» برای شنای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی بی‌خطر است.

شهردار پاریس نیز پس از ماه‌ها انتظار سرانجام به قول خود وفا کرد و برای اثبات آلوده نبودن آب رودخانه «سِن» برای المپیکی‌ها، هفته گذشته در این رودخانه شنا کرد.

در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رودخانه سِن ستاره مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود که قرار است ۲۶ جولای(پنجم مرداد) برگزار شود و سپس میزبان رقابت‌های سه‌گانه و شنای آب‌های آزاد خواهد بود.

شنا کردن در رودخانه سن از سال ۱۹۲۳ یعنی درست یک سال پیش از میزبانی پاریس از دومین دوره المپیک ممنوع اعلام شد. بنیاد «سِرف‌رایدر» اوایل آوریل مدعی شد که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد آب این رودخانه که به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر در فرانسه جریان دارد، همچنان آلوده و به‌طور بالقوه در بخش پاریس خطرناک است.

هزینه پاکسازی سِن حدود ۱.۴ میلیارد یورو برآورد شده که تامین بودجه آن را دولت فرانسه و مقامات پایتخت این کشور برعهده گرفتند. بازی‌های المپیک قرار است ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست(۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار