تیم هندبال جوانان ایران به مصاف عربستان می‌رود

تهران (پانا)- تیم هندبال جوانان ایران امروز در دومین گام مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا در دیداری حساس به مصاف عربستان می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۸۸۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم هندبال جوانان ایران به مصاف عربستان می‌رود

تیم هندبال جوانان ایران امروز در دومین رقابت خود در مرحله یک چهارم نهایی خود در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا پس از کسب پیروزی برابر عمان به مصاف عربستان می‌رود. 

عربستان طی ۱۰ دوره حضور خود در رده هشتم جدول مدالی قهرمانی جوانان پسر آسیا با ۳ نقره و ۲ برنز جای دارد و مدال‌های نقره خود را در سال‌های ۱۹۹۶ امارات، ۱۹۹۸ بحرین و ۲۰۱۶ اردن کسب کرده است.

عربستان همچنین در سال‌های ۱۹۹۴ سوریه و ۲۰۰۶ ژاپن بر سکوی سومی آسیا قرار گرفته است.  

۳ عنوان چهارمی در سال‌های ۲۰۱۲ قطر، ۲۰۱۸ عمان و ۲۰۲۲ بحرین، یک رده پنجمی در مسابقات سال ۲۰۱۴ ایران و یک رده ششمی در مسابقات ۲۰۰۸ اردن از دیگر عناوین کسب شده عربستان طی حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست.

عربستان نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا را تنها با اختلاف یک گل و نتیجه ۳۱ - ۳۲ به ژاپن واگذار کرد و تیم هندبال جوانان ایران نیز ۳۲ بر ۱۹ عمان را از پیش رو برداشت تا دیدار این دو تیم در گام دوم مرحله یک چهارم نهایی از حساسیت بالایی برخوردار شود، زیرا با توجه به باخت عربستان مقابل ژاپن، در صورت برد تیم ملی هندبال کشورمان، مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را پیدا خواهیم کرد و برای سومین بار در تاریخ هندبال ایران در رده سنی جوانان جهانی خواهیم شد.

دیدار دو تیم هندبال جوانان ایران و عربستان امروز، از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت کشورمان برگزار می‌شود و هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا نیز تا ۴ مرداد به میزبانی اردن برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار