مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران:

ارتقاء فرهنگ همراه با تحول صرفا در بستر آموزش و پرورش رخ می‌دهد

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در همایش زیست عفیفانه به همراه افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی خوانشی بر طرح کلی اندیشه اسلامی که با بررسی چالش‌ها و گام‌های مختلف تربیت با محوریت فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار شد، ارتقا فرهنگ توسط آموزش و پرورش را همراه با تحولی دانست که امکان ندارد در هیچ نهاد دیگری رخ بدهد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء فرهنگ همراه با تحول صرفا در بستر آموزش و پرورش رخ می‌دهد

اولین همایش زیست عفیفانه به همراه افتتاحیه کارگاه های آموزشی خوانشی بر طرح کلی اندیشه اسلامی، با حضور مسعود بهرامی،‌ مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحمانی، دکتر سعید عزیزی، معاونین پرورشی و فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران در سالن همایش ولایت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزارشد.

در این همایش، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلام اظهار کرد: «در جمهوری اسلامی ایران به دنبال پیشرفت بیش از پیش هستیم، مسیر پیشرفت بسیار طولانی و سخت است لیکن با ارتقا فرهنگ این مسیر هموار‌تر می‌شود و این موضوع به طور عمده تحت مسئولیت آموزش و پرورش است. ارتقا فرهنگ توسط آموزش و پرورش تحولی را به همراه دارد که در هیچ نهادی امکان ندارد رخ بدهد.»

همچنین در این همایش از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به نویسندگی محمد رحمانی رونمایی شد؛ این کتاب در چهار خوانش با موضوعات مختلف من جمله اسلام ناب در میانه دو تیغ، نظریه‌پردازی در ساحت تربیت و قوانین بدون تغییر در تربیت و..، تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمد رحمانی نویسنده این کتاب در تشریح دغدغه‌ای که باعث نوشتن و تدوین این کتاب شده است تصریح کرد: «منابع بسیار زیادی برای تشخیص منبع اصلی و سرچشمه تربیت وجود دارد؛کتاب مربوطه دارای ساختاری مشابه کتاب رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوانی مانند کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن است‌. این کتاب در چهار فصل یا به اصطلاح خوانش، تفاسیری از کلمات احکام دینی و پرسش های احتمالی در ذهن اشخاص است که استناد بر قرآن و نظریه شاخص تربیتی دارد.»

در ادامه سعید عزیزی مدرس کارگاه‌های آموزشی خوانشی بر طرح کلی اندیشه اسلامی در همایش زیست عفیفانه با بیان تفاوت نسل‌ها و اهمیت تربیت اسلامی دانش آموزان و نوجوانان بیان کرد: «نسل امروز از درکی فراتر از سن خود برخوردار است، به طوری که فرزند ۹ساله به اندازه کودک ۱۵ساله نسل گذشته درک دارد. نسل جدید باهوش ایرانی با بهرمندی از ضریب هوشی بالا، برای رفع محدودیت‌ها و پرسش های خود قله های آگاهی را فتح می کنند، به طوری که محدودیت و ممنوعیت بدون علت را نمی پذیرند، به این دلیل این نسل را نسل عقل می نامند؛ برای تربیت نسل عقل با توجه به شخصیت آنها باید با درایت به سوال های نوجوانان پاسخگو بود.»

عزیزی همچنین با اشاره بر جو موجود بر جامعه به صراحت بیان کرد: «اگر شبهه اعتقادی در نوجوانان ما وجود دارد ما فرهنگیان، معاونین پرورشی و قشر مرتبط با تربیت، مسئول برطرف کردن آن هستیم. اعتقادات ما در جامعه‌ای یکسان و منعطف با عقایدمان شکل گرفته است، لیکن اعتقادات نوجوانان ما از دل اطلاعات و عقاید نوین باید ظهور کند و این امر لازمه بیان و نشان دادن زیبایی‌های دین مبین اسلام است. محبت اهل بیت در وجود تمام ایرانیان است به نقلی این محبت با شیر مادر در وجود ما دمیده شده است؛حفظ و گسترش این نوع تربیت وظیفه قشر مرتبط با جامعه‌پذیری و فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان و نوجوانان است.»

خبرنگار : دانش‌آموز هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار