کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان سمنان:

مسجد پایگاه اجتماعی و دینی برای مردم است

سمنان (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان سمنان ضمن تاکید بر اهمیت و تاثیر مسجد در جامعه، اظهار کرد‌ مسجد پایگاه اجتماعی و دینی برای مردم است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مسجد پایگاه اجتماعی و دینی برای مردم است

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا حسین‌پور در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه از نخستین اقدامات پیامبر اکرم (ص) بعد از مهاجرت به شهر مدینه تاسیس مسجد بود، تصریح کرد: در خصوص اهمیت مسجد روایات و آیات زیادی وجود داشته و از جمله این روایات، مسجد به عنوان خانه خدا معرفی شده است. 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که باید نسل جدید در مسجد رشد کنند و تربیت شوند، افزود: متولیان مسجد، ائمه جماعات و ساکنان آن باید کمی با صبر بیشتر با کودکان و نوجوانان رفتار کنند تا آنها نیز جذب مسجد شوند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان سمنان در اشاره به مطلب بالا، عنوان کرد: از جمله اقدامات جهت جذب کودکان و نوجوانان در مسجد می توان به برپایی کلبه جوایز، برگزاری مسابقات فرهنگی، برنامه های متنوع و جذاب، داشتن رفتاری با عطوفت و مهربان با کودک و نوجوان و همچنین تشویق آنها به شرکت در نماز جماعت اشاره کرد.

حسین‌پور در پایان با تاکید بر اینکه از مهم ترین کارها در رونق مساجد و حضور پر رنگ نسل جدید، داشتن روحیه انعطاف پذیری و پدرانه نسبت به کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: نتیجه این است که کودکان و نوجوان مسجد را مکانی امن و مفید برای گذراندن اوقات خود بدانند.

خبرنگار : محسن امیرجان، محمدیحیی شمس الدین و طاها یزدانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار