کشتی فرنگی نوجوانان جهان؛ شمسی‌پور و سعیدی نوا طلایی شدند‌

تهران (پانا) - مسابقات رده‌بندی و پایانی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان امروز در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و در پایان ۲ نماینده کشورمان به نشان طلا و ۲ نماینده ایران به نشان برنز دست پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کشتی فرنگی نوجوانان جهان؛ شمسی‌پور و سعیدی نوا طلایی شدند‌

‌در دیدار‌های پایانی و رده بندی ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان آرمین شمسی پور در وزن ۴۸ کیلوگرم و امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم به نشان طلا رسیدند، عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم صاحب نشان برنز شدند و امیرعلی حیدری در وزن ۵۵ کیلوگرم پنجم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کالویان ایوانوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل امره امراهوف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شمسی پور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر یدیگه تولیتایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر حسین الدین عبدکریم اف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیرعلی حیدری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد ایلیا کاندالین از روسیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب آلپامیس بولاتولی از قزاقستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. حیدری در مرحله شانس مجدد با نتیجه ۶ بر ۲ یوکی هیروهاشی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ و ضربه فنی مقابل یوریک مخیتاریان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر زید ناقوج از اردن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی آرسنی کایسین از مولداوی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ فیاض بک اشیرمیرزایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سعیدی نوا در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد نارک گریگوریان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل ولادیسلاو پوکوتیلو از اوکراین به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم عمادرضا محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر شاه جهان شووکاتوف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دوسان استوکیچ از صربستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل ایجیت ساری از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب میخایل شکارین از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر دینکوف نیکوف از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

اما امروز و در پایان مسابقات مقدماتی ۵ وزن دوم این پیکارها دانیال ایزدی در وزن ۹۲ کیلوگرم به دیدار پایانی راه پیدا کرد، ابوالفضل کرمی در وزن ۵۱ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد و احمد بدرالدینی در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز جواز حضور در گروه بازنده‌ها را کسب کرد. 

نتایج نمایندگان کشورمان در مقدماتی ۵ وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم احمد بدرالدینی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب مارات آتشمیان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی، به گروه بازنده‌ها رفت. بدرالدینی در این گروه با شاهید نبی اف از آذربایجان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف، در دیدار رده بندی به مصاف امیدجان کاروموف از ازبکستان خواهد رفت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی در دور نخست با نتیجه ۱۶ بر ۸ مقابل مهمت سارپ از ترکیه به برتری دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۲ آدم ابوفاره از اردن را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ زوبر عبدوکوف از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کرمی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۷ مغلوب کوتمان کالبایف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل شیری بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب دوسبول شامیل از قزاقستان شد و با توجه به شکست این حریف در مرحله یک چهارم نهایی، شیری حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمد کاظمی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل بهروزبک والیف از ازبکستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم دانیال ایزدی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر پاتریک بودور از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مقابل فخری کمال کمیل جانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ کانستانتین کاسایان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ایزدی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر از سد لیووا شوخیان از ارمنستان گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار پایانی با اولی استرنینگ از آلمان کشتی می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار