توافق ایران و افغانستان برای ‌تشدید مبارزه با مواد مخدر

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از توافق با افغانستان برای تبادل اطلاعات با هدف تشدید مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق ایران و افغانستان برای ‌تشدید مبارزه با مواد مخدر

‌محمد زارعی‌ معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران و رئیس هیأت اعزامی به افغانستان با اشاره به نتایج دیدارها و نشست های هیئت ایرانی با مقامات حکومت سرپرست افغانستان در کابل گفت: مبارزه و مقابله با مواد مخدر، پیشگیری، کاهش تقاضا و درمان معتادان به مواد مخدر در این نشست ها مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

زارعی که با ایران پرس گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه تصریح کرد: تبادل اطلاعات در خصوص مبارزه با مواد مخدر، انتقال تجارب در این زمینه، ارائه خدمات آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر و تشکیل کمیته های مشترک برای تبادل اطلاعات، تازه ترین توافقاتی است که با حکومت سرپرست افغانستان حاصل شد و مسئولان افغان نیز خواستار موارد یاد شده بودند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف و ترانزیت مواد مخدر در یکجا متمرکز نیست، افزود: با توجه به این مسئله، اطلاعات منطقه ای و چند جانبه برای مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار قرارگیرد، بنابراین تصمیم گرفته شد هماهنگی های لازم تقویت شود تا طرفین از ظرفیت اطلاعاتی برای ضربه زدن به باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر استفاده کنند.

زارعی گفت: فعال شدن ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مبارزه با مواد مخدر که دفتر آن در تهران و اکنون غیرفعال است از دیگر مطالبات جدی دو طرف در سفر به کابل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار