از سوی وزیر آموزش پرورش‌؛

‌برنامه اجرایی توانمندسازی معلمان ابلاغ شد

تهران (پانا) - رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش سیاست‌ها و خط‌مشی‌های عمومی و برنامه اجرایی توانمندسازی معلمان را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
‌برنامه اجرایی توانمندسازی معلمان ابلاغ شد

‌این بخشنامه در راستای اجرای اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحول بنیادین، ناظر به آیین‌نامه مسیر رشد معلمی و با هدف افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و ایجاد سازوکارهای اثربخش در آموزش معلمان حین خدمت و به‌منظور کسب آمادگی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

سیاست‌ها و خط‌‌مشی‌های عمومی اجرای برنامه آموزش و توانمندسازی معلمان

*برنامه‌ریزی و تمدید اعتبار اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت کارکنان و معلمان‌ بر‌اساس اعلام نیازهای دوره‌های تحصیلی و حوزه‌های تخصصی و برنامه‌های پیشنهادی و مصوبات معاونت‌های مربوط صورت پذیرفته است.

*اعتبارات مالی اجرای دوره‌های آموزش تابستانی از محل اعتبارات ستادی، تأمین خواهد شد و در وجه آموزش و پرورش استان‌ها تخصیص خواهد یافت.

*اجرای دوره‌های آموزشی حسب تعریف در سامانه LTMS، به صورت حضوری یا مجازی است ولی آزمون‌ها فقط به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

*برگزاری آزمون‌ها با محوریت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

*فراگیران بابت شرکت در دوره‌های آموزشی تابستانی؛ موضوع این بخشنامه نباید هزینه‌ای پرداخت کنند.

*گواهینامه شرکت در این دوره‌ها منحصراً از طریق مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها صادر خواهد شد.

*گواهینامه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت (ضمن خدمت) کارکنان و معلمان آموزش و پرورش توسط وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شود و گواهینامه‌های صادره توسط سایر سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات و مراکز آموزشی (تا اطلاع ثانوی) پذیرفتنی نیست؛ به استثنای گواهینامه‌های صادره توسط سازمان‌های دولتی که با هماهنگی مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته باشد. 

فراگیران می‌توانند برنامه‌ اجرایی مربوط به دبیران و هنرآموزان، معلمان و دبیران تربیت‌بدنی و معلمان دوره ابتدایی را در زیر دریافت کنند.

برنامه آموزش و توانمندسازی دبیران و هنرآموزان دوره متوسطه سال تحصیلی 1404-1403

برنامه آموزش و توانمندسازی معلمان و دبیران تربیت‌بدنی سال تحصیلی 1404-1403

برنامه آموزش و توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی سال تحصیلی 1404-1403

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار