مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱.۳ میلیون تُن عبور کرد

تهران (پانا) - مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد خرید تضمینی گندم در سال 1403 تا صبح روز پنجشنبه -۲۵ مرداد ماه- از مرز ۱۱ میلیون و ۳۳۲ هزارتن به ارزش ۱۹۹ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱.۳ میلیون تُن عبور کرد

سهراب سهرابی  درباره وضعیت خرید گندم افزود: میزان خرید در تاریخ مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۷۳۰ هزارتن و میزان رشد در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و ۵۹۲ هزارتن معادل ۱۶.۴ درصد است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گندم‌های خریداری شده دارای متوسط رطوبت ۹.۳ درصد، میانگین افت مفید ۱.۱۵ درصد و افت غیر مفید ۱.۱۵ درصد و میزان درصد سن‌زدگی نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۰ استان برتر که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم سال جاری را داشته اند اظهار داشت: استان خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۱۰۹ هزارتن، کردستان با یک میلیون و ۸۳ هزارتن ، فارس با ۹۱۰ هزار تن، کرمانشاه با ۸۱۲ هزار تن، همدان با ۶۷۵ هزار تن، آذربایجان غربی با ۵۹۸ هزار تن، خراسان رضوی با ۵۱۵ هزار تن، لرستان با ۵۰۲ هزار تن و آذربایجان شرقی با ۴۴۶ هزار تن رتبه های اول تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

سهرابی با اشاره به اینکه امسال گندم بذری ۴۰ هزارتن بیش از مدت زمان مشابه سال گذشته خریداری شده است، افزود: میزان خرید گندم بذری از ۴۷۰ هزارتن فراتر رفته است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار