معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

خبرنگاری نوعی رسالت است

کرج(پانا)_معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز گفت: خبرنگاری یکی از مهمترین فعالیت‌ها و به نوعی یک رسالت است که توسط دانش‌آموزان محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری نوعی رسالت است

سردار فتح‌اللهی در جمع خبرنگاران استان البرز ضمن تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: فردی که کلیت‌نگر باشد درهر مرحله‌ای از زندگی موفق خواهد بود و همبن ویژگی برای شما خبرنگاران نکته‌ای مهمی است که بسیار باعث موفقیت شما می‌شود.به عنوان مثال خبرنگاران شناخته شده و برتری که نگاه کلان به دنیای اطراف خود دارند خبری را جزئی گزارش می‌دهند.

وی افزود:خبرنگاری که برایش اهداف خبرگزاری مهم نباشد و همچنین نسبت به آن موضوعی که خبر تهیه می‌کند بی‌تفاوت است،آن فرد خبرنگار نیست بلکه فقط ادعای خبرنگاری را می‌کند بلکه خبرنگار باید راهبردی عمل کند که متاسفانه ایران درگیر تعداد کثیری از افراد غیرراهبردی است‌.

فتح اللهی با اشاره به دانش‌آموزان خبرنگار پانا گفت:شما اگر می‌خواهید به یک خبرنگار و روزنامه‌نگار حرفه‌ای تبدیل شوید می‌بایست همواره مطالعه داشته باشید و مسائل جهان برای شما اهمیت داشته باشد.

معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش‌وپرورش استان البرز اظهار کرد: خبرنگاری که بخواهد در آینده معروف شود لازم است که از همان ابتدا حرفه‌ای عمل کند و به فکر دستمزد نباشد تا بتوانند سطح خود را برای آینده بالا ببرند.

وی در ادامه نشست اظهار کرد: یکی از برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اجرای طرح هرمدرسه یک خبرنگار است زیرا در آینده برنامه داریم تا با خبرنگاران پانا به دست آوردهای مهمی برسیم و با کمک آنان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش جزو اولویت‌های کشوری قرار گیرد.

فتح اللهی خاطرنشان کرد :یکی از مهم‌ترین کارکردها و امتیازات دانش‌آموزان نسبت به سایر افراد این است که وابستگی و تعلقات جدی نداردن و اگر نظام اولویت‌گذاری ذهنی فرد قوی باشد می‌تواند مسائل اصلی مردم را به صورت درست و حقیقی عنوان کند و تأثیر گذار باشد‌.

وی گفت: خبرنگار با واقعیت‌هایی که انعکاس می‌دهد و اخبار واقعی که در میان اخبار جعلی گزینش و منتشر می‌کند در ذهنیت مردم اثر گذار است و می‌تواند موجب رشد و پیشرفت جامعه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به ارتباط مستقیم خبر و خبرنگار با جامعه بیان کرد: انتخاب و افکار مردم بستگی به ذهنیتی دارد که خبرنگار در سطح جامعه ایجاد می کند و به جریان خبری که خبرنگار راه‌اندازی کرده است بستگی دارد و می‌تواند موجب پیشرفت کشور و یا باعث پسرفت شود.

فتح اللهی در پایان عنوان کرد: اگر خبرنگار ذهنیتی مثبت در جامعه ایجاد کند باعث انتخاب‌های درست می‌شود و اگر ذهنیت منفی ایجاد کند باعث انتخاب‌های غلط پس می‌توانیم بگوییم انتخاب و افکار مردم بستگی به جریان و ذهنیتی که خبرنگاران ایجاد می‌کنند دارد زیرا اخبار و خبرنگاری با سرنوشت مردم ارتباط دارد.

در ادامه جلسه سعید سلگی، رئیس‌سازمان دانش‌آموزی استان البرز گزارشی از عملکرد شش‌ماهه خبرنگاران پانا استان ارائه داد و افزود: فعالیت دانش‌آموز خبرنگاران استان بسیار قابل تحسین است و در سطح کشوری موفق به کسب رتبه اول در ارائه گزارشات خبری دانش آموزی و همچنین کسب رتبه دوم در بازید خبرها شده‌اند که جای خرسندی دارد.

در پایان با اهدای هدایا و لوح از دانش آموزان خبرنگار پانا تقدیری به مناسبت هفته خبرنگار تقدیر شد. 

دانش‌آموزان خبرنگار:امیررضا خروطی, ملیکا بهروزی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار