افزایش ۲۳ درصدی قیمت خرید گندم در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی اردبیل گفت قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۳ درصدی قیمت خرید گندم در اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی اردبیل با بیان اینکه خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت در استان اردبیل است، گفت: ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلو‌های بخش خصوصی و مباشر، جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است که در این راستا گندم تولیدی کشاورزان با ۱ درصد افت مفید و ۴ درصد افت غیرمفید هر کیلوگرم به قیمت ۱۵۰ هزار ریال محاسبه خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان با اشاره به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

نوبخت خاطرنشان کرد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

وی به زمان برداشت محصولات اشاره و گفت: از کشاورزان تقاضا داریم از برداشت زودهنگام محصولات بخاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده از سوی همکاران جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار