مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲بهارستان:

برگزاری مانور های مستمر برای آمادگی دانش آموزان در کشورضروری می باشد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2بهارستان در نوزدهمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در دبیرستان اندیشه،مبین گفت: برگزاری مانور های مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در کشور واجب وضروری می باشد.

کد مطلب: ۶۸۸۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستانهای تهران ، آژیر نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی به صورت همزمان در مدارس آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه اندیشه،مبین به صدا در آمد.

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان در رابطه با این مانور خطاب به دانش آموزان گفت:حدود 40 نوع بلایای طبیعی در جهان شناسایی شده که 32 نوع آن در ایران به وقوع می پیوندد و کشور ما از نظر بروز بلایای طبیعی در رتبه چهارم قرار داردودانش آموزان چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله هستند، لذا برگزاری مانور های مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در کشور واجب وضروری می باشد.

وی در ادامه افزود:مدارس بهترین فضا برای آموزش جهت مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی می باشند وآموزشی که در مدارس بابت آمادگی در برابر زلزله وارتقاء ایمنی صورت می گیرد ،باید خاصیت مستمر و مداوم بودن را داشته باشد،تا ضمن ارتقای سطح دانش و ایجاد در رفتار بتواند زمینه انتقال آموخته دانش آموزان را به جامعه و محیط زندگی را هم فراهم کند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2بهارستان در ادامه هدف از برگزاری این مانور را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی بیان کرد .

این مقام مسئول اهمیت این مانور را در بالا بردن مهارت و عکس العمل صحیح، افزایش سرعت عمل، ماندگار بودن آموزش ها و کاربردی کردن آنچه دانش آموزان آموخته اند،دانسته و بر مستمر بودن این گونه مانورها در سطح مدارس تاکید کرد.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار