کارشناس ارشد خانه معدن در گفت وگو با پانا:

ضرورت نظارت سازمان نظام مهندسی معدن بر به کارگیری کارگران آموزش دیده

کارشناس ارشد خانه معدن گفت : سازمان نظام مهندسی معدن باید نظارت ویژه تری بر آموزش نیروی انسانی در معادن به خرج دهد و طبیعی است که کارگران بدون گذراندن این دوره ها نباید به کار گرفته شوند .

کد مطلب: ۶۲۰۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

شهین نوایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، تصریح کرد: برای تجهیز معادن باید از دستگاههای به روز استفاده شود و آنگونه که گفته می شود به دنبال حادثه معدنی که چند سال پیش در یکی از معادن ترکیه رخ داد وزیر صنعت نشستی برگزار و خواستار آن شد که برای ارتقای سطح ایمنی معادن تدابیری جدی اندیشیده شود .

وی ادامه داد: در این جلسات موارد متعددی مطرح شد و به دنبال آن سازمان نوسازی و توسعه معادن تعداد 400 دستگاه اپتی زومتر تهیه کرده است که به معادن مختلفی توزیع شده و به معدن زمستان یورت نیز 8 دستگاه تحویل شده است .

نوایی عنوان کرد: رعایت کردن موارد ایمنی باید به کارگران آموزش داده شود و در شرایطی که میزان گاز معدن بالاست نباید کسی به آن وارد شود .

وی تصریح کرد: باید ابتدا با دستگاه هواگیری نسبت به تخلیه و جریان سازی هوا در معدن اقدام شود و پس ازآن کارگران به معدن وارد و مشغول به کار شوند .

کارشناس ارشد خانه معدن با اشاره به کمبود تجهیزات ضرروی از جمله کپسول اکسیژن گفت : در حادثه زمستان یورت حتی تعداد کافی کپسول اکسیژن وجود نداشته و افرادی که به دلیل مسمومیت به خارج معدن منتقل شده بودند نیز به دلیل نبود امکانات با مشکل مواجه شدند .

وی عنوان کرد: مسئولان فنی معادن باید در زمینه ارتقای ایمنی تلاش کنند و کارگران را به رعایت نکات ایمنی در معادن واقف کنند .

نوایی بیان کرد: بهره برداران معادن نیز باید بدانند د رصورت بروز حادثه ضایعات ایجاد شده انها را دچار مشکلاتی می کند که به طور قطع ضرروت توجه به ایمنی را آشکارتر می کند .

کارشناس ارشد خانه معدن بیان کرد: رگولاتور برای خروج و چرخش هوا وجود نداشته و سازمان نظام مهندسی معدن باید نظارت ویژه تری بر آموزش نیروی انسانی در معادن به خرج دهد و طبیعی است که کارگران بدون گذراندن این دوره ها نباید به کار گرفته شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار