مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا:

شهرستان بیضا رتبه اول کشت‌های گلخانه‌ای در استان فارس

فارس(پانا)-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: شهرستان بیضا رتبه اول کشت‌های گلخانه‌ای در سطح استان فارس را دارا است و در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان شهرستان پایلوت کشت گلخانه‌ای در کشور معرفی شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان بیضا رتبه اول کشت‌های گلخانه‌ای در استان فارس
صدیقه مؤیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء در گفت‌گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: گلخانه (Green house) به فضای محدودی اطلاق می‌شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف، در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد.
 
وی، کاهش مصرف آب، کاهش مصرف نهاده‌ها و کود شیمیایی و افزایش کیفیت محصولات در شرایط گلخانه، استفاده از حداقل زمین برای تولید محصول و اشتغال‌زایی بیشتر، تولید حداکثر محصول از واحد سطح، تولید محصول به‌صورت خارج از فصل، پیش رسی محصول و تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار را از مزایایی کشت گلخانه‌ای نسبت به سایر کشت‌ها برشمردند. 
 
مؤیدی اظهار کرد: سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان بیضا ۶۸ هکتار سطح مفید است که محصولاتی چون: سبزی و صیفی (خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه و...)، گل رز و کشت بافت سیب‌زمینی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود. 
 
وی افزود: در شهرستان بیضا از محصولات این گلخانه‌ها صادرات انجام می‌شود که عمدتاً محصول فلفل دلمه است.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار پانا که شما چه خدماتی را به کشاورزان برای تشویق هرچه بیشتر کشاورزان به روی‌آوردن به کشت گلخانه‌ای ارائه داده‌اید، گفت: با خدماتی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی جهت بهره‌برداران و متقاضیان احداث گلخانه، تسهیل صدور مجوز گلخانه، پرداخت تسهیلات از طریق بانکه‌ای عامل، جذب سرمایه‌گذار در شهرستان جهت احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، پیگیری احداث سردخانه و ترمینال صادرات محصولات گلخانه‌ای کشاورزان را به این مهم تشویق کرده‌ایم. 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء در پایان با بیان اینکه شهرستان بیضا رتبه اول توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سطح استان فارس را داراست و در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان شهرستان پایلوت کشت گلخانه‌ای کشور معرفی شده است تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با خدماتی که به کشاورزان عزیز ارائه می‌دهیم در کشت‌های گلخانه‌ای به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

 

خبرنگار : محمودرضا سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار