تمرین مشق عشق دانش‌آموزان اهوازی در مکتب حسینی

میزبانی معلمان و دانش آموزان اهوازی از جاماندگان اربعین حسینی

خوزستان (پانا) - حال و هوای منطقه "ساحلی اهواز" امشب متفاوت‌تر از شب‌های دیگر است؛ حالا گرمای حضور پرشور دانش آموزان و معلمانی که دست به دست یکدیگر دادند تا موکب‌های عاشقی را برای دلداگان حسینی برپا کنند، بر هُرم گرمای هوای شهر اهواز پیشی گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تمرین مشق عشق دانش‌آموزان اهوازی در مکتب حسینی

 نام اربعین حسینی در خوزستان که به گوش می رسد ذهن‌ها به سمت و سوی مرزهای شلمچه و چذابه روانه می‌شود همانجایی که حالا چند سالیست آوازه شور و دلدادگی خادمان و زائرانش به جهانیان رسیده و همواره دریچه‌ای برای ثبت حماسه آفرینی‌ها بوده است اما اینبار دانش آموزان خوزستانی کیلومترها آنطرف‌تر، در دل شب‌های اهواز و در نزدیکی رودخانه کارون، مشق عشق حسینی را تمرین می کنند.

 

امشب مردم شهر اهواز شاهد حضور خیل عظیم عاشقان اباعبدلله الحسین بودند که با همت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گردهم آمده بودند؛ نقطه عطف این مواکب سردمداری دانش آموزان بود.

اربعین

کربلا از اینجا دور نیست

نازنین یکی از این دانش آموزان بود که در یکی از موکب‌‌ها بر صفحه نقاشی‌اش چشم دوخته بود و مدادرنگی را در بین انگشتانش با دقت هرچه تمام‌تر تکان می داد تا مبادا مدادرنگی‌اش از خط‌هاعبور کند از او درباره امام حسین(ع) سوال کردم؛ از امام حسین کربلا را به خوبی می شناسد، تشنگی امام و یارانش را می داند و داستان رقیه طفل سه ساله‌ امام را شنیده است.

یکبار به همراه خانواده‌اش به کربلا سفر کرده است و آن سفر را اینگونه توصیف می کند: یکبار با خانواده به نجف و کربلا رفتیم، فکر می کردم جای خیلی دوری است اما کربلا از اینجا دور نیست!

 

دانش آموزان بزرگتر اما وظیفه خدمت‌رسانی از جاماندگان اربعین حسینی را بر دوش خود حس می کردند تعدادی پذیرایی از مردم را برعهده داشتند، عده‌ای پیاده‌رو را تمیز می کردند و تعدادی نیز درحال ثبت صحنه‌های این همدلی بودند.

 

خانم موسوی نیز یکی از معلمانی است که در کنار همکارانش باوجود گرمای هوا با شور و اشتیاق درحال پذیرایی از شهروندان می باشد، می گوید: از ساعت 16 در دمای حدود 47درجه به اینجا آمدیم تا بساط پذیرایی را فراهم کنیم.

او که درحال ریختن آش از دیگ به ظرف‌های چیده شده در روی میز است ادامه می دهد: امسال که سعادت حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارم اما خدا توفیقی نصیبم کرد تا اینگونه خدمتی به عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) کنم.

 

برپایی 50 موکب دانش آموزی متمرکز برای نخستین بار

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در حاشیه بازدید از این مواکب در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: 50 موکب به صورت متمرکز با کمک نواحی چهارگانه اهواز و همکاران فرهنگی برپا شده است.

 یکی از وظایف آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد تعلیم و تربیت نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از این وظیفه تعلیم و تربیت توسط کتب درسی و به صورت نظری به دانش آموزان منتقل می شود.

 

عبدلله حبیبی افزود: گاهی نیز آموزش و پرورش با حضور در کف میدان و به صورت عملی، زمینه‌ای را فراهم می کند تا استعداد دانش آموزان شکوفا شود.

 

وی خاطر نشان کرد: قطعا تقویت هویت‌های مذهبی دانش آموزان یکی از وظایف آموزش و پرورش می باشد و اربعین حسینی زمینه‌ای برای بروز این استتعداد می باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار