دیده‌بان مدال‌آور المپیادهای علمی:

علیرضا کاظمی، فردی متعهد و متخصص و حضور وی در وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مفید است

تهران (پانا) - مدال‌آور المپیاد علمی تفکر و کارآفرینی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت آقای کاظمی فردی بسیار متعهد و در زمینه فعالیت خود متخصص است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی، فردی متعهد و متخصص و حضور وی در وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مفید است

محمدحسین دیده‌بان در گفت‌وگو با پانا درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت آموزش و پرورش گفت: «از جنبه شهروندی ما سوابق علیرضا کاظمی را مطالعه کردیم، براساس اولویت‌هایی که در برنامه‌یشان دارند و فعالیت‌هایی که در اولویت قرار دادند مشخص بود که ایشان فردی بسیار بسیار مدبر و دانایی بوده و در رشته خودشان متخصص هستند. از برنامه‌های ایشان مشخص بود که اولویت‌ها را درک می‌کنند و نیازها را به خوبی می‌شناسند.»

مدال‌آور المپیاد تفکر و کارآفرینی در ادامه گفت: «با وجود تمام این مزیت‌ها در برنامه، ما پیشنهاداتی داریم که به نظر من می‌تواند برنامه‌های ایشان را جامع و کامل‌تر کرده تا تصمیمات بهتری گرفته شود. به واقع برنامه علیرضا کاظمی برنامه کاملی بوده و کارها خیلی خوب اولویت‌بندی شده و برنامه دقیقی است.»

طرح سامان‌دهی المپیادهای دانش‌آموزی در برنامه آقای کاظمی جای بگیرد

وی افزود: «من به ایشان پیشنهاد می‌کنم، به طرح سامان‌دهی المپیادهای دانش‌آموزی کمک کنند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد. این دانش‌آموزان به واقع در رشته‌های خود استحقاق این را دارند که بتوان به آن‌ها کمک کرده تا برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مرتبط به المپیاد خودشان از این اتفاق باز نمانده و استعدادهای آنان هدر نرود.»

دیده‌بان در ادامه گفت: «در حقیقت بسیاری از این دانش‌آموزان به خاطر این نگرانی در فکر کارهایی هستند که ممکن است باعث استفاده نشدن استعدادهای درخشان آنان شود و این مساله اصلا خوب نیست. به نظر من وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در جایگاه استاد من هستند، باید به بحث توسعه استفاده از ظرفیت‌های نخبگان به‌خصوص دانش‌آموزان المپیادی توجه کنند و برای مثال همین طرح مشاور جوان را برای خودشان و افرادی که می‌توانند به ایشان پیشنهاد دهند، اجرا کنند‌.»

سهمیه‌بندی المپیادهای علمی جدید مورد توجه باشد

این مدال‌آور المپیاد علمی گفت: «در بحث دانش‌آموزان نخبه الان مهم‌ترین کاری که در این بازه زمانی داریم این است که این طرح سامان‌دهی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی و بحث سهمیه‌بندی المپیاد انجام شود. منظور از سهمیه‌بندی این نیست که دانش‌آموز نخبه این المپیادهای علمی جهانی کاملا مشابه دانش‌آموزان المپیادهای قدیمی سهمیه داشته باشد ولی درخواست ما این است که برای المپیادهای نوظهور مطابق دانشی که افراد کسب کردند، تسهیلات ورود به دانشگاه تعلق گیرد و ما بتوانیم از این نخبگان در سطوح مختلف استفاده کنیم.»

وی افزود: «من آقای کاظمی را فردی بسیار متعهد و در زمینه فعالیت خود متخصص می‌بینم. به نظر من حضور ایشان برای دانش‌آموزان و وزارت آموزش و پرورش مفید خواهد بود.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار