بخشدار مرکزی پیشوا خبر داد:

ضرورت احداث مجتمع های گردشگری در روستای یوسف آباد شهرستان پیشوا

خبرگزاری پانا: بخشدار مرکزی پیشوا، در حاشیۀ بازدید از روستای یوسف آباد گفت: یوسف رضا ظرفیت های لازم برای احداث مجتمع های گردشگری دارا است.

کد مطلب: ۳۹۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، فرماندار پیشوا به همراه معاونین، بخشداران و سایر مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ، با مردم روستای یوسف رضا دیدار کرد.

احمد ملایری در این دیدار ، با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری روستای یوسف رضا، گفت: در این روستا دو آثار تاریخی وجود دارد که از اهمیت خاصی برخوردار است یکی بقعه امامزاده سیدالکریم یوسف رازی(ع) که ملجا متوسلین است و دیگری قلعه ایرج با وسعتی حدود 150هکتار است که هزاران سال قدمت داشته و در حال حاضر بخشی از آن کشت می شود.

بخشدار مرکزی پیشوا با بیان اینکه ظرفیت های لازم برای احداث مجتمع های رفاهی و گردشگری در این روستا وجود دارد، افزود: با توجه به آب و هوای خوب منطقه، شرایط اقلیمی مناسب، آثار تاریخی موجود و مردم نجیب روستای یوسف رضا، بستر لازم برای احداث مجتمع های رفاهی، گردشگری و توریستی در این روستا وجود دارد که در این خصوص سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند و به زودی طرح توجیهی آن آماده خواهد شد و ما نیز حمایت های لازم را صورت خواهیم داد تا با رایزنی های استانی موقعیت این روستا را شکوفاتر کنیم.

وی با اشاره به خواسته های مردم این روستا، بیان داشت: مردم این منطقه چندین خواسته دارند که این خواسته ها نیز هیچ گاه از نظر فرماندار محترم شهرستان دور نبوده و همیشه بر آنها تاکید داشته اند و بنده نیز همیشه سعی به انجام آنها داشته ام.

ملایری اشاره کرد: آب آشامیدنی نامناسب از نظر بهداشتی و همچنین هدررفت آب به صورت غیرمحسوس و زیرزمینی یکی از مشکلات این روستا است. در حال حاضر تقریبا کل شبکه آبرسانی روستا نیاز به تعویض دارد که اعتبارات آن در اداره آب روستایی در دست مطالعه است و امیداریم این مهم با درایت فرماندار شهرستان در کمیته برنامه ریزی لحاظ شده تا در آینده ای نزدیک تعویض شبکه آبرسانی روستا پیگیری شود.

وی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و منازل مسکونی را یکی از خواسته های مردم روستای یوسف رضا دانست و گفت: یکی از مشکلات مردم این روستا و روستاهای همجوار از جمله پلنگ دره و سعید آباد عدم صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و منازل مسکونی است که به دلیل تداخل مالکیت دولتی در مالکیت خصوصی لاینحل مانده و در مراحل نهایی متوقف شده است که با درایت فرماندار محترم و پیگیری از مدیران استانی محقق خواهد شد.

احمد ملایری ، با اشاره به لزوم راه دسترسی روستاهای سرگل، گلعباس یوسف رضا به پیشوا، گفت: جهت دسترسی ساکنین این روستاها به ادارات شهرستان جهت دریافت خدمات نیاز است این راه در برنامه های آتی دولت قرار داده شده و این مسیر زیرسازی و بهسازی و آسفالت شود تا با تردد ماشین های عمومی و تاکسی ها از این محور مردم این مناطق به راحتی خود را به مرکز شهرستان رسانده و امورات خود را پیگیر شوند.

/خبرنگار: سیما قربانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار