اسامی ادارات پرمصرف برق تهران اعلام می‌شود

تهران (پانا) - شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد اسامی اداراتی که مصرف برق خود را کاهش ندهند از ابتدای مردادماه برای آگاهی عموم مردم منتشر می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اسامی ادارات پرمصرف برق تهران اعلام می‌شود

افزایش شدید دمای هوا در روزها آینده سبب افزایش مصرف برق خواهد شد؛ بر همین اساس روز گذشته جلسه اضطراری بحران برق با حضور وزیر نیرو در مرکز دیسپاچینگ ملی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این جلسه درباره لزوم همکاری حداکثری بخش اداری با برنامه‌های مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری صورت‌گرفته برای مدیریت مصرف در بخش اداری ۱۵۰۰ مگاوات بود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد حداکثر همکاری ادارات به ۱۲۰۰ مگاوات رسیده است که این یعنی برخی ادارات به وظایف خود در حوزه کاهش مصرف برق عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تأکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از بخش‌های دولتی آغاز شود و براین‌اساس شرکت‌های توزیع موظف هستند برق آن دسته از اداراتی را که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع کند.

بر اساس این توصیه امروز شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اعلام کرد: اسامی مشترکان اداری که مصوبه ابلاغی هیات وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق را رعایت نکرده و مصارف برق خود را کاهش نداده‌اند علاوه بر معرفی به مراجع ذی‌ربط، جهت آگاهی عموم شهروندان نیز منتشر خواهد شد.

همچنین امروز ۳۱ تیرماه نیز چندین دستگاه اداری پرمصرف کشوری و استانی به دلیل رعایت‌نکردن مصوبه هیات دولت، مشمول قطع برق شدند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن قدردانی از عمده مشترکان اداری که همکاری مناسبی در کاهش مصرف برق داشته و بر اساس داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند منجر به کاهش ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق پایتخت شده‌اند از عموم هم‌وطنان درخواست می‌کند با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق به حفظ پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.

همچنین باتوجه‌به بار قابل‌ملاحظه مصرف برق در بخش تجاری، ضروری است صاحبان اصناف و مشترکان بزرگ تجاری شهر تهران نیز با کاهش مصارف مازاد و استفاده از مولدهای برق در ساعات ۱۱ تا ۱۷ در مراکز بزرگ تجاری، همراه خادمان صنعت برق در کاهش بار شبکه توزیع برق باشند.

وضعیت مصرف برق مشترکان بزرگ تجاری شهر تهران نیز با استفاده از کنتورهای هوشمند به‌صورت لحظه‌ای تحت نظارت کارشناسان این شرکت است.

استقرار گنبد حرارتی و افزایش شدید دما تنها محدود به ایران نیست و کل منطقه غرب آسیا با این شرایط روبه‌رو است و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی کشورهای منطقه خلیج‌فارس که از زیرساخت‌های مناسبی نیز در حوزه برق برخوردار هستند به‌ناچار نسبت به اعمال خاموشی اقدام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار