ضرورت توجه بیشتر فدراسیون به بسکتبال بانوان

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اخذ مجوز قطعی حجاب برای بانوان بسکتبالیست نیاز به پیگیری و اقدام عملی بیشتری از سوی وزارت ورزش است.

کد مطلب: ۶۱۴۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، فاطمه ذوالقدر ضمن اشاره بر آثار مثبت برگزاری بازی نمادین بسکتبال بانوان با حضور نماینده فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال)، گفت: خوشبختانه فرصت از دست رفته دو سال گذشته با پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان مجددا به وجود آمدو از این رو نباید اجازه داد مجددا ظرفیت ورزشکاران زن کشورمان در این رشته ورزشی نادیده گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای گرفتن مجوز قطعی حجاب برای بانوان بسکتبالیست برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نیاز به پیگیری و اقدام عملی بیشتری است، اظهار کرد: باید یادآور شد که فدراسیون بسکتبال کشورمان و سایر کشورهای مسلمان نتوانستند از فرصت دو ساله قبلی فدراسیون جهانی بسکتبال در این خصوص استفاده کنند و به عبارتی سهل انگاری کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری بازی‌های دوستانه بین بانوان بسکتبالیست‌ کشورمان با سایر تیم‌های ورزشی می‌توان کمک شایانی برای رفع مشکلات در خصوص دریافت مجوز قطعی حجاب کند، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا نمایندگان فیبا متوجه شوند که ورزشکاران زن مسلمان می‌توانند با حجاب مناسب به راحتی به ورزش بپردازند.

ذوالقدرخاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در بسکتبال بانوان ایران برای رقابت با سایر تیم‌های خارجی وجود دارد، لذا باید شرایط رشد و شکوفایی را برای این افراد فراهم کرد.

/خبرنگار: ریحانه مهدیان فر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار