غریب‌آبادی: استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور از وظایف مهم نظام است

تهران (پانا)- معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با بشیر بی‌آزار گفت: پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور از وظایف مهم نظام است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
غریب‌آبادی: استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور از وظایف مهم نظام است

«بشیر بی آزار» شهروند ایرانی آزاد شده از بازداشتگاه فرانسه با «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در محل این ستاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشیر بی‌آزار ابتدا ضمن تشریح وضعیت نامناسب بازداشتگاه، از پیگیرهای ستاد حقوق بشر برای آزادی خود تقدیر کرد و گفت: من هیچ قانونی را در فرانسه نقض نکردم و دلیل بازداشت خودم را نمی دانم. من به مدت ۳۰ روز بازداشت بودم و روز قبل از آزادی، همسرم را به ایران بازگرداندند در حالی که دانشجو بود و حکم اخراج از فرانسه نیز نداشت.

غریب آبادی نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه، حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیا است.

دبیر ستاد حقوق بشر بازداشت، بشیر بی آزار را خودسرانه و غیرقانونی خواند و گفت: هدف اصلی ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه، بازگرداندن فوری وی به کشور بود و در این راستا، پیگیری‌ها و اقدامات مختلفی انجام شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار