استفاده از لنزهای چشمی غیراستاندارد به قیمت نابینایی

خبرگزاری پانا: دبیر اجرایی شانزدهمین همایش علمی اپتومتری گفت: استفاده از لنزهای تماسی چشمی غیراستاندارد می تواند در مدت کوتاهی به نابینایی منجر شود.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید رفیع حسینی افزود: به رغم هشدارهایی که داده می شود برخی افراد لنزهای چشمی را از مراکز غیرمجاز تهیه می کنند و این کار می‌تواند عوارض برگشت ناپذیری برای آنها داشته باشد چرا که آلودگی‌های موجود قادرند در کوتاهترین زمان ممکن سطح چشم را از بین ببرند.

وی گفت: هر نوع لنز چشمی چه مصرف زیبایی داشته باشد و چه درمانی باید با نظارت و تجویز چشم پزشک یا اپتومتریست و از مراکز مجاز تهیه شود.

این اپتومتریست تأکید کرد: بسیاری از فروشگاه‌های عرضه کننده اقلام آرایشی و زیبایی اقدام به فروش لنزهای تماسی می‌کنند و این کار تخلف و قابل پیگیری است.

حسینی گفت: به علت حساسیت بالای چشم، لنزهای تماسی باید استانداردهای لازم و کیفیت بالایی داشته باشد و لنزهایی که کیفیت بهتری دارند با موادی ساخته شده‌اند که آسیبی به چشم نرسانند.

وی افزود: لنزهای تماسی به انواع روزانه، ماهیانه و سالانه تقسیم بندی می شوند و دنیا به سمت استفاده از لنزهای روزانه در حرکت است زیرا احتمال انتقال آلودگی از این طریق بسیار کاهش می یابد.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش علمی اپتومتری به واحد مرکزی خبر، گفت: به علت گرانی قیمت لنز این اتفاق هنوز در ایران رخ نداده است و خرید لنز روزانه برای مصرف کنندگان به صرفه نیست.

حسینی افزود:‌ رعایت اصول بهداشتی هنگام استفاده از انواع لنزهای چشمی نیز اصل مهمی است که باید به درستی رعایت شود.

انجمن علمی اپتومتری ایران شانزدهمین همایش علمی سالیانه اپتومتری را 23 تا 25 مرداد در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار