جامعه شناس آلمانی مطرح کرد؛

بازدید از موزه سینمای ایران بر همه علاقمندان تاریخ و هنر واجب است

تهران (پانا) - «اشتفان پیازکی» محقق ، استاد رسانه، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی آلمان از موزه سینمای ایران بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از موزه سینمای ایران بر همه علاقمندان تاریخ و هنر واجب است

به گزارش روابط عمومی موزه سینما، اشتفان پیازکی پس از بازدید 3 ساعته خود از موزه سینما گفت: حوزۀ اصلی علاقۀ من این است که فیلم چگونه جامعه را تغییر می دهد و جامعه چگونه بر فیلم تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به ویژگی های موزه سینمای ایران گفت: این موزۀ مکان جذابی برای کسب دانش دربارۀ نخستین فیلم‌های سینمای ایران است، سینمایی که اکنون به سطح بالایی از اعتبار  رسیده است. من قبلا در طول شش یا هفت سال گذشته، سه یا چهار بار به این موزه آمده ام. احساس می کنم که این موزه ظرف این سالها از جایی بسیار زیبا به عمارتی حتی بهتر ارتقا پیدا کرده است.  وی ادامه داد :بازسازی هایی در زمینه های مختلف در این مجموعه فرهنگی انجام شده است که موجب چندرسانه ای تر شدن آن شده  و برای فردی مثل من که به تاریخ رسانه علاقمند هستم بسیار جای جالبی است. 

وی با بیان اینکه تا به حال چهار بار به موزه سینما آمده است، خاطرنشان کرد:  مجموعۀ بسیار جالب و متنوعی از ابزارهای تاریخی در اینجا وجود دارد. مدارک و لباس‌های جالبی از فیلم‌ها در قفسه ها وجود دارد و همچنین رویکردهای جدیدی در این موزه شکل گرفته است. ابزارها و فیلم‌ها به شیوه های مدرنی نمایش داده می شوند. 

اشتفان پیازکی با اشاره به شناخت خود از سینمای ایران گفت: خوشبختانه سینمای ایران را از دهه 1920 مطالعه کرده ام و سیر سینمای ایران در این صد سال برایم جالب بوده است؛ تحولی که از فیلم «آبی و رابی» به عنوان نخستین فیلم داستانی ایرانی و یا از سینما مایاک به عنوان نخسین فضای عمومی نمایش فیلم میشناسیم، تا روزهای متاخر و فیلمهای جدید که موزه سینمای ایران این سیر تحول را به خوبی نشان میدهد. من معتقدم هر دانشجوی آلمانی رشتۀ تاریخ سینما باید [با حضور در این فضا] از افق‌های رایج خارج شود و با تاریخ سینمای ایران و آسیا آشنا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار