اشتغال زایی حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم درشیلات البرز

کرج (پانا) - مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: توسعه آبزی پروری در استان به ویژه پرورش ماهی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی ، اشتغال ودرآمد خانوارها، ارزآوری ، استفاده بهینه منابع آبی و ارتقای بهره وری آب داشته باشد.

کد مطلب: ۸۲۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال زایی حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم درشیلات البرز

لاله ضیائیان با اعلام این خبر افزود : در استان البرز ظرفیت‌های نهفته‌ای برای فعالیت‌های شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان منطقه، گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی بردارند.

وی اظهار کرد: از فرصت‌های آبزی‌پروری استان می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله پرورش انواع ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش گیاهان آبزی و پرورش زالو و... اشاره کرد. در بسیاری از موارد می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های موجود و حداقل میزان سرمایه‌گذاری، نسبت به انجام فعالیت تولیدی و اقتصادی در حوزه آبزی‌پروری اقدام کرد.

ضیائیان عنوان کرد: در راستای بهره‌برداری بهینه از منابع آبی، در طول سال ۹۶ حدود ۲۰۰۰ تن انواع ماهی پرورشی و حدود ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده که موجب اشتغال‌زایی حدود ۹۵۵ نفر به صورت مستقیم شده است.

وی یادآور شد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود اراضی کشاورزی بتوان فعالیت آبزی‌پروری را توسعه داد، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی و ارتقای بهره‌وری آب ، غذای سالم مورد نیاز جامعه به خصوص جامعه روستایی تامین می‌شود و در افزایش امنیت غذایی استان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار