معاون سوادآموزی البرز:

هدف از طرح سوادآموزی مدرسه محور، ریشه‌کنی بیسوادی است

کرج (پانا)-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرزگفت هدف از طرح سوادآموزی مدرسه محور، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدرسه ریشه‌کنی بیسوادی است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح سوادآموزی مدرسه محور، ریشه‌کنی بیسوادی است

رویا عسگرپورمعاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد:کارگروه سوادآموزی استان با محوریت بررسی وضعیت کلاس‌های جاری، نظارت بر فرآیندها و حوزه‌های امتحانی و همچنین هم‌اندیشی و احصاء روش‌های مردمی‌سازی فعالیت‌های سوادآموزی برگزار شد.

وی در این جلسه با اشاره به نزدیکی به پایان کلاس‌های تشکیل شده عنوان کرد: پایش و نظارت فرآیند کلاس از زمان تشکیل تا برگزاری آزمون و تحویل مدارک تحصیلی امری مهم و ضروری است و بایستی ادارات وضعیت همه سوادآموزان از نظر شرکت درکلاس، شرکت در آزمون ، قبولی و دریافت کارنامه را رصد نمایند.

وی با تشریح رویکرد جدید سازمان نهضت سوادآموزی درباره مردمی و جهادی نمودن سوادآموزی درقالب طرح‌های شتاب‌بخشی تصریح کرد: سوادآموزی ذاتی، جهادی و مردمی دارد و برای رفع چالش‌ها و کاستی‌ها بایستی به سمت مردمی کردن سوادآموزی و استفاده از نیرو‌های جهادی ، همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته،  دانشجومعلمان، دانش‌آموزان ،کارکنان دولت حرکت کنیم.

معاون سوادآموزی استان استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس را در قالب طرح مدرسه محور یکی از راهبردهای شتاب‌بخشی به سوادآموزی دانست و افزود: هدف از طرح سوادآموزی مدرسه محور، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدرسه ریشه‌کنی بیسوادی است.

وی‌اظهارکرد: بهبود و تقویت فرآیند‌های آموزشی و نظارتی سوادآموزی، بسترسازی برای سوادآموزی تقاضا محور، تسهیل دسترسی کم‌سوادان و بی‌سوادان به امکانات آموزشی در راستای عدالت آموزشی و تبلیغ رویکرد سوادآموزی جامعه‌محور از دیگر اهداف این طرح می‌باشد. 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار