معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان :

سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات گام مهمی درجهت رونق اقتصادمقاومتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر بهره‌گیری از ظرفیت استان کردستان در زمینه پرورش آبزیان تاکید کرد و گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات می‌تواند گام مهمی در جهت رونق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در استان کردستان باشد.

کد مطلب: ۵۰۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان ،حسین فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در جلسه بررسی بهره‌برداری از منابع آبی استان کردستان در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: تحقق اقتصادی مقاومتی به صورت ویژه در دستور کار است و در استان کردستان نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم اقتصاد مقاومتی در داشتن اقتصادی پویا و پایدار، اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهمی در بخش کشاورزی و پرورش آبزیان در استان کردستان وجود دارد که زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال فراهم می‌سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: از اولویت‌های مهم سرمایه‌گذاری استان کردستان می‌توان به آبزی‌پروری در سدها و رودخانه‌های سطح استان اشاره کرد.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سدها و نیز پایاب آنها در استان در راستای ایجاد اشتغال بهره گرفته شود،‌ افزود: بیش از چهار هزار تن مازاد بر تولید هشت هزارتنی ظرفیت برآورد شده برای تولید آبزیان در استان است که با برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی و همکاری امور آب و محیط زیست می‌تواند در کوتاه مدت به نتیجه برسید.

وی با اشاره به اینکه طرح پرورش آبزیان ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزارو ۶۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد٬ ادامه داد: با برنامه‌ریزی فعالان این بخش شاهد تحرک بیشتر اقتصادی در استان و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقامتی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار