تلاش برای آزادی محمد خزائی از زندان عربستان

تهران (پانا) - علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت امیدواریم مهدی خزائی به زودی از زندان عربستان آزاد شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای آزادی محمد خزائی از زندان عربستان

علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در نشست خبری‌ای که در حاشیه نمایشگاه «۱۲۰۰ روز دیپلماسی در دولت سیزدهم» و با حضور دو نفر دیگر از معاونان وزارت امور خارجه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد؛ درباره وضعیت محمدرضا نوری زندانی ایرانی در عراق گفت: در مورد محمدرضا نوری که در عراق در بازداشت است، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی سفیر ایران در عراق انجام شد. من در مرکز ملاقات‌های متعددی با خانواده ایشان داشتم، سه بار با پدر این زندانی دیدار داشتم و امورش در دست پیگیری است. دولت عراق همکاری‌هایی را در زمینه رسیدگی به وضعیت ایشان داشته و حتی در پی مشکل پیش آمده برای سلامت ایشان، اجازه دادند پزشک به داخل زندان رفت و وعده‌هایی دادند و امیدواریم هر چه زودتر شاهد آزادی ایشان باشیم.

معاون وزیر خارجه درباره وضعیت محمد خزائی زندانی ایرانی در عربستان گفت: الان در عربستان دو نفر حاجی زندانی داریم، یک نفر در خصوص جرائم عمومی و یک نفر به خاطر فعالیت‌های رسانه‌ای که آقای محمد خزائی است؛ من با اقوام آقای خزائی ملاقات‌هایی داشتم و بقیه اعضای بخش ذیربط هم ملاقات‌هایی داشتند و پنج یادداشت برای ایشان زدیم. دیروز مدیرکل کنسولی وزارت خارجه با سفیر عربستان ملاقات کرد و امیدورایم بزودی به کشور برگردد و این شیوه‌ای است که برای کمک به برگشت هموطنان در خارج از کشور که بازداشت یا زندانی می‌شوند، پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر زندانی در خارج از کشور (به غیر از ترکیه) داریم؛ گفت: تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه حدود سه هزار نفر است که به دلیل لغو روادید و سفر‌های بسیار زیاد به این کشور است؛ بخشی از این مشکلات هم ناشی از اطلاع نداشتن از قوانین آن کشورهاست.

بیگدلی درباره تعدادی از زندانیان خارج از کشور گفت: تعدادی از ایرانیان به بهانه واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در زندان هستند و تلاش‌ها برای پیگیری وضعیت و آزادی آنها در جریان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار