سردرگمی تهرانی‌ها در پی اختلاف نظر پلیس و محیط زیست بر سر محدوده طرح زوج و فرد

تهران (پانا) - در حالی کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، اجرای طرح زوج و فرد از در منازل را برای امروز جزو تصمیمات این کارگروه اعلام کرده است که پلیس راهور در اقدامی جداگانه، اجرای این طرح را فقط در محدوده طرح زوج و فرد اعلام می‌کند .

کد مطلب: ۶۹۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

با توجه به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و قرارگیری وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و همچنین پيش‌بينی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری و سکون نسبی هوا برای امروز و با توجه به هماهنگی اعضا کمیته شرایط ویژه آلودگی هوای تهران، طرح زوج وفرد از درب منازل اجرا خواهد شد.

کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه گفت: ممنوعیت فروش طرح ترافيک روزانه در روز جاری نیز از مصوبات کارگروه هماهنگی آلودگی هوا است. همچنین مقرر شد اورژانس تهران برای خدمات رسانی به شهروندان آماده باش باشد. فعاليت‌های بدنی در زنگ ورزش مدارس در محيط‌های باز در روز جاری ممنوع است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور از دیگر تصميمات اعضا بود و بر اين اساس ورود كاميون‌های دودزا به تهران نيز ممنوع است.

یکی از تصمیماتی در این کمیته اتخاذ شده است، محدودیت تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است که از سوی دبیر این کارگروه که رئیس محیط زیست استان تهران است، اعلام شد اما پس از اعلام رسمی تصمیمات این کمیته، پلیس راهور در اقدامی جداگانه خبری را مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد در محدوده همیشگی زوج و فرد در کانال رسمی پلیس در تلگرام منتشر کرد.

در کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا، استانداری تهران، فرمانداری تهران، پلیس راهور، آموزش و پرورش، محیط زیست، وزارت بهداشت و نهادهای مربوط حضور دارند. پلیس راهور نیز یکی از اعضای کارگروه آلودگی هوای استان تهران است و تمامی موضوعاتی که خروجی جلسات کارگروه آلودگی هوا است به رای گذاشته می شود و تمامی اعضا در آن خصوص نظر می دهند. ولیکن شب گذشته پلیس برخلاف مصوبات خروجی کارگروه اظهار نظر جداگانه ای مطرح کرد. این در حالی است که اعلام دو تصمیم جداگانه از یک کارگروه فقط موجب سردرگمی شهروندان تهرانی می‌شود. زیرا طبق اعلام کارگروه آلودگی هوا طرح زوج و فرد از در منزل صورت می گیرد ولی پلیس اعلام کرده بود که این طرح طبق روال عادی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار