دوره یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد(پانا) - دوره یاوران ولایت به همت بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی به‌منظور توانمندسازی فرماندهان واحد‌های مقاومت دانش‌ آموزی به صورت ۴ شبانه‌روز برای دانش‌آموزان دختر و ۴ شبانه‌روز برای دانش آموزان پسر در دانشگاه فرهنگیان امام صادق علیه السلام بجنورد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد

رسول افضل‌جو در دوره آموزشی یاوران ولایت عنوان کرد: «دوره یاوران ولایت با هدف تربیت مدیران جوان انقلابی در سطح واحدهای مقاومت به منظور کسب مهارت‌های مدیریتی و تشکیلاتی با در نظر گرفتن راهبرد تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی و تحقق بخشی به مجموعه هشت میلیونی جوان مومن انقلابی پای کار، در دانشگاه فرهنگیان امام صادق علیه السلام بجنورد برگزار شد.»

وی اضافه کرد: «سال ۱۴۰۳ برای گزینش دانش آموزان بسیجی برای حضور در دوره یاوران ولایت جهت تصدی فرماندهی واحد مقاومت، تعداد ۹۱۰ نفر گزینش شد که این افراد ،تعداد ۱۸۲ نفر به عنوان فرمانده واحد انتخاب شدند.»

افضل جو تصریح کرد: برای توانمندسازی این افراد یک دوره شبانه روزی در دانشگاه فرهنگیان امام صادق علیه السلام بجنورد برنامه ریزی گردید که از تاریخ ۵ مرداد ماه الی ۸ مرداد ماه ویژه دختران و از ۸ مرداد ماه الی ۱۱ مرداد ماه ویژه پسران می باشد که در این دوره کلاس هایی از قبیل عفاف و حجاب، سازماندهی، جذب ، برنامه ریزی، مستند سازی ، جهاد تبیین و فضای مجازی و...برگزار می‌ شود.

 

مسئول بسیج دانش آموزی استان خراسان شمالی گفت: در این دوره علاوه بر مباحث تئوری، کار عملی و تشکیلاتی از قبیل نحوه انتخاب شورای واحدها به همراه تبیین شرح وظایف ان ها، نحوه کار گروهی در مدرسه، نحوه شبکه سازی، حلقه داری، سازماندهی و نحوه جذب دانش آموزان در مدرسه به بسیج را در قالب گروه تربیتی آموزش می‌دهیم.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق نحوه تشکیل گروه تربیتی، تشکیل حلقه های صالحین و هسته های علمی و نحوه تعامل با معلمان عزیز در این دوره آموزش داده می شود تا بتوانند کارهای تربیتی و فرهنگی مدرسه را در کنار مدیر و معاونین مدرسه انجام دهند.

 

افضل جو گفت: برنامه های فرهنگی از قبیل برگزاری مناظره، مباحثه جهت انتخاب مجمع علوی و فاطمی ،برگزاری نماز جماعت و زیارت عاشورا و مسابقات ورزشی از قبیل فوتسال، طناب کشی،دارت، تنیس و شنا و پینت بال و... را دنبال خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: هدف برگزاری این دوره تربیت مدیران جوان انقلابی در سطح واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی به منظور کسب مهارت های مدیریتی و تشکیلاتی و تحقق بخشی به مجموعه هشت میلیونی جوان مومن انقلابی پای کار است که از مهرماه سال جاری به عنوان سر پنچه های بسیج دانش آموزی فعالیت خود را در مدارس شروع کنند.

افضل جو در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرایی این دوره(مدیران سازمان و فرماندهان محترم حوزه های بسیج دانش آموزی، مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین محترم و ریاست محترم پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی )تقدیر و تشکر نمود.

خبرنگار : محمد حسام رختیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار