معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند کارت صلاحیت معلمی دریافت کنند

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با جمعی از معلمان سرآمد مدارس غیر دولتی استان اصفهان در سالن شهید‌حججی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند کارت صلاحیت معلمی دریافت کنند

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی‌؛ احمد محمودزاده ‌در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلمان شهید گفت: مشعل فروزانی که شهدا در مسیر ما افروختند باید روشن نگاه داشته شود و راه و منش آنان الگوی حرکت ما در امور باشد‌.

وی ‌نقش معلم در تربیت نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای است را بی‌بدیل دانست و گفت: معلم عنصر پویایی، خلاقیت و کشف استعدادهای دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه است و لذا باید محیط را به گونه‌ای برای او فراهم کرد تا بتواند بدون کمترین دغدغه‌ای از همه توان و ظرفیت‌های لازم در این مسیر بهره ببرد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه مدارس غیر‌دولتی در راستای تقویت مدارس دولتی و کمک به نظام تعلیم و تربیت کشور حرکت می‌کنند، اظهار کرد: اقدامات شایسته و ارزنده‌ای در برخی از مدارس غیردولتی کشور به دستان توانمند شما معلمان سرآمد رقم خورده است که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد و بنا بر مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید این ابتکارت و خلاقیت‌ها معرفی و در دیگر مدارس کشور تسری پیدا کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات سازمان در راستای حمایت از معلمان مدارس غیر دولتی‌، گفت: طرح‌های زیادی در این راستا مورد توجه جدی سازمان بوده است که از مهمترین آن‌ها تقلیل ساعت تدریس معلمان مدارس غیر دولتی از 44 ساعت به 30 ساعت بود که پروسه بسیار سنگینی بود تا با همکاری دولت و نمایند‌گان ‌مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و بدین وسیله معلمان مدارس غیر دولتی با سی ساعت کار بتوانند از مزایای بیمه کامل استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ‌عقد تفاهم‌نامه با بیمه دانا در راستای استفاده معلمان مدارس غیر دولتی از مزایای بیمه تکمیلی را از دیگر اقدامات این سازمان در جهت تسهیل شرایط درمانی برای معلمان مدارس غیر دولتی خواند و افزود‌: با این تفاهم‌نامه معلمان عزیز مدارس غیر‌دولتی می‌توانند طبق مفاد قرار‌داد از تسهیلات بیمه تکمیلی دانا استفاده کنند.

محمود‌زاده ادامه داد: توانمند‌سازی معلمان مدارس غیر دولتی و دریافت کارت صلاحیت معلمی از دیگر اقداماتی است که سازمان آن را آغاز کرده و معلمان عزیز مدارس غیر دولتی پس از گذراندن دوره‌های لازم می‌توانند موفق به دریافت کارت صلاحیت معلمی شوند که این خود گامی آغازین در جهت امنیت شغلی این عزیزان در مدارس غیر دولتی نیز هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار