در جمع معاونان و مدیران معاونت پارلمانی ریاست‌ جمهوری؛

حسینی‌پور: آماده کمک به استقرار دولت جدید و اخذ رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی هستیم

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پارلمانی دولت، مدیران ارشد معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد برای جلب رأی اعتماد نمایندگان به وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب، سطح فعالیت‌ها و هماهنگی خود با مجلس را در هفته‌های آتی افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی‌پور: آماده کمک به استقرار دولت جدید و اخذ رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی هستیم

سید محمود حسینی‌پور روز شنبه در جمع معاونین و مدیران کل امور مجلس ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: امروز همه وظیفه داریم با احساس مسئولیت مضاعف در صحنه کمک به دولت جدید وارد شویم.

وی دکتر پزشکیان را به واسطه نمایندگی در ادوار مختلف و آشنایی با سازوکارهای قوه مقننه، فرزند مجلس معرفی کرد و اولویت اصلی معاونین و مدیران پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را تلاش همه‌جانبه در راستای «تقویت زنجیره هم‌افزای گفتمانی» بین دولت و مجلس به‌عنوان اصلی‌ترین راهبرد اخذ رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت جدید عنوان کرد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر زمان بین دولت و مجلس رابطه نزدیک و درک مشترک و همگرایی سازنده‌ای برقرار بوده، توفیقات بهتر و بیشتری در مسیر غلبه بر مشکلات کشور و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم حاصل شده است.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: امروز ارتباط صمیمی و تعامل خوبی بین قوای مجریه و مقننه برقرار است و مصمم هستیم این روابط را با توجه به ظرفیت‌های رئیس‌جمهور منتخب هرچه‌بیشتر ارتقا دهیم تا منافع بیشتر و بالاتری برای جامعه محقق سازیم.

حسینی‌پور با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، همکاری و وفاقیم، اظهار داشت: تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر این مؤلفه‌های اصلی و احترام او به قانون و سیاست‌های کلی نظام، رویکرد مثبتی در بین نمایندگان و سایر ارکان نظام برای تعامل و کمک به موفقیت دولت چهاردهم شکل داده است.

وی متذکر شد: پس از فرمایشات و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تعامل سازنده مجلس با دولت، آمادگی و روحیه مضاعفی برای همکاری حداکثری با دولت دکتر پزشکیان ایجاد شده و معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به‌عنوان متولی اصلی ارتباط دو قوه، بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات همزمان بخشی از فعالیت‌های خود را برای رایزنی با نمایندگان برای جلب نظر و همکاری آنها با دولت آتی اختصاص داده و در راستای مأموریت‌های ذاتی خود تلاش کرده با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت همکاری و کمک به دولت و در لبیک به فرمایش معظم له، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به‌عنوان فوری‌ترین اقدام در همکاری دو قوه را آغاز کرده است.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تصریح کرد: در این فرآیند راهبرد معاونت، تقویت ارکان حکمرانی شایسته اسلامی - ایرانی بین دولت و مجلس با پیاده‌سازی الگوی وفاق مبتنی بر عقلانیت، نهادینه‌شدن تفکر سیستمی و تفکر مبتنی بر نقش‌های مسئولانه جهت انتخاب و تأیید وزیران با طراحی مدلی جدید در فرآیند اخذ رأی اعتماد وزرا در مجلس و بازتعریف نقش پیشران‌ها و معرفی پیشران‌های جدید، متناسب با شرایط روز کشور و امور بین‌الملل خواهد بود و مصمم هستیم تمام توان و ظرفیت‌های موجود را برای پیاده‌سازی و اجرای این راهبرد به‌کار گیریم.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار