مسئول آموزش خبرگزاری پانا در گفت و گو با خبرنگار پانا:

اعتماد به نفس و باور پذیری سکوی پرتاب روزنامه نگاران جوان

خبرنگاران پانا قم از غرفه خبرگزاری پانا در بیست و سومین نمایشگاه پانا دیدن کردند و خبرنگار پانا با اعظم عابدینی مسئول آموزش خبرگزاری پانا مصاحبه کرد.

کد مطلب: ۶۷۹۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، خبرنگاران پانا قم، پنجشنبه از غرفه خبرگزاری پانا در بیست و سومین نمایشگاه پانا دیدن کردند و خبرنگار پانا با اعظم عابدینی مسئول آموزش خبرگزاری پانا مصاحبه کرد.

در این مصاحبه، عابدینی خبرنگار آموزش دیده و حرفه ای را مهم ترین رکن هر سازمان خبری دانست و گفت: چرا که وقتی خبرنگار آموزش دیده باشد، راه های گریز از تمامی محدودیت هایی که برای مطبوعات ایجاد شده است را می داند.

عابدینی در ادامه بیان کرد: خبرنگار می داند چگونه بر اساس ۳ ویژگی خبر یعنی صحت، شفافیت و جامعیت، خبر را به بهترین شکل در اختیار مردم بگذارد و رسالت اصلی خود را بر اساس اخلاق حرفه ای انجام دهد.

وی همچنین افزود: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی که الان به شدت در حال خبر رسانی هستند و در واقع فقط پوست خبر را در اختیار مخاطب قرار می دهند، امروزه خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب می توانند روی عنصر چرا و چگونه یعنی کالبد شکافی خبر فعالیت کنند و این می تواند جذابیت ایجاد کرده و مردم را به سمت این رسانه هدایت کند.

در عصری که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فصل جدیدی از اطلاع رسانی سریع و بی واسطه را در اختیار جامعه و علاقه مندان قرار می دهد لازم است کمتر به الگوهای کلیشه ای در عرصه روزنامه نگاری و خبررسانی و البته گزارشگری فکر کرد؛ البته استفاده از تجربیات صاحبان قلم و اساتید پیشکسوت روزنامه نگاری لازمه پیشرفت در عرصه قلم و مطبوعات، نه تنها برای دانش اموزان حرفه روزنامه نگاری و البته خبرگزاری ها لازم است بلکه حتی می تواند کلید موفقیت برای این قشر نوآموز و آینده ساز در عرصه خبر و قلم محسوب می شود؛ اما نواوری در عرصه خبررسانی و ابداعات تازه و مردم پسند و دوری از سنت تمام عیار در عرصه مطبوعات از دیگر رمز و راز های موفقیت دوستداران و دانشجویان حرفه نویسندگی و خبرگزاری ها و البته روزنامه نگاریست.

عابدینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دیگر اینکه سرعت دقت و هوشمندی در رفتار هر روزنامه نگاری می تواند باعث موفقیت خصوصا جوانان و دانش اموزان در عرصه مطبوعات شود.

مسئول آموزش پانا با توجه به اعتماد مردم به خبرگزاری ها گفت: برای جلب اعتماد در بین مردم و باورپذیری بیشتر جامعه نسبت به صاحبان خبر و خبرگزاری ها باید رقابت سختی داشت.

عابدینی افزود: برای رسیدن به جایگاه رسانه ای موفق و بالابردن کیفیت گزارش ها و اخبار تحلیلی قوی، حس اعتماد به نفس و باورپذیری نویسنده و کشف و پرورش استعداد می تواند سکوی پرتاب هر روزنامه نگار جوانی، خصوصا نوپا در عرصه رقابت با قول های مطبوعاتی و خبرگزاری های ورزیده و بانشاط باشد.

/ زهرا موحدی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار