بهبود اوقات فراغت دانش آموزان از اولویت های آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بهبود اوقات فراغت دانش‌ آموزان را از اولویت‌ها مهم آموزش و پرورش اعلام و بر ضرورت وجود یک برنامه منسجم و غنی برای این ایام تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۲۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اوقات فراغت دانش آموزی تابستان 96، مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغالزایی را شعار امسال این ستاد اعلام کرد و بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در منطقه بخصوص بکار گیری اساتید مجرب در زمینه فعالیتهای قرآنی، هنری ، ورزشی تاکید کرد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اجرای این برنامه ها را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: این مهم موجب مسئولیت پذیری و توسعه یادگیری از مدرسه به خانواده و جامعه می شود .

علمی بر ضرورت وجود یک برنامه منسجم و غنی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: در عین حال برنامه های اوقات فراغت باید با شرایط سنی دانش آموزان متناسب باشد .

وی همچنین با تأکید بر دقت بر کمیت و کیفیت برنامه های اوقات فراغت گفت: این ایام بهترین فرصت برای شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تربیت صحیح و اسلامی را مهمترین ماموریت مدارس دانست و افزود: متاسفانه برخی مدرسه را منشأ بروز آسیب های اجتماعی می دانند در حالی که این دیدگاه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و مدارس نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند .

وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای حضور اولیا در کنار دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت خبر داد و گفت: در عین حال لازمه پویایی و غنی سازی این برنامه ها تعامل و همکاری با سایر ارگانها و سازمانهای دولتی است .

علمی اضافه کرد: برنامه های اوقات فراغت امسال در 44 دارالقرآن، 52 کانون فرهنگی تربیتی، 16 اردوگاه فرهنگی هنری، دو هزار و 200 پایگاه اوقات فراغت، 200 سالن ورزشی و 39 پژوهش سرا در سطح استان به اجرا در خواهد آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار