رئیس کمیته انتقال محکومان خبر داد:

انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از اقلیم کردستان عراق به کشور

تهران (پانا)- معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت ۱۹ ایرانی محبوس در زندان‌های اقلیم کردستان عراق برای گذران ادامه دوران محکومیت خود از طریق مرز تمرچین واقع در استان آذربایجان غربی وارد کشور شدند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از اقلیم کردستان عراق به کشور

عسکر جلالیان روز شنبه اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی میان تهران و بغداد انجام شده است.

وی با اشاره به سفرهای زیارتی تعداد زیادی از هموطنان به عراق و همچنین در پیش بودن موسم راهپیمایی اربعین به هموطنان توصیه کرد از حمل هرگونه بسته‌ با عنوان امانت برای سایرین حتی بستگان و همراه داشتن قرص و داروهای ممنوع از جمله مسکن‌های کدئین‌دار، آرامبخش‌ها و انواع شربت خودداری کنند و موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی مستقر در مرز اطلاع دهند.

وی همچنین به مسافران عتبات عالیات توصیه کرد در طول مسیرهای مشخص شده برای پیاده‌روی، ضمن رعایت نظم و به تصویر کشیدن فرهنگ ایرانی و همکاری با نیروهای عراقی، از هرگونه درگیری با سایرین بخصوص شهروندان عراقی خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع را با نزدیک‌ترین نماینده سیاسی جمهوری اسلامی ایران در عراق در میان بگذارند.

جلالیان ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار امیدواری کرد مسافران با رعایت قوانین و مقررات عراق و حفظ احترام شهروندان این کشور، ضمن تجربه سفرب آرام به کشور بازگردند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار