مجوز برگزاری دوره آمادگی ویژه نوآموزان بازمانده از آموزش‌های پیش‌دبستانی صادر شد

تهران (پانا) - ‌راهبر امور اجرایی و توسعه کودستان‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از امکان ‌برگزاری دوره آمادگی در کودکستان‌ها و مدارس دولتی دارای پایه اول خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مجوز برگزاری دوره آمادگی ویژه نوآموزان بازمانده از آموزش‌های پیش‌دبستانی صادر شد

حمیدرضا محمدبیگی راهبر امور اجرایی و توسعه کودستان‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ‌بر لزوم کسب آمادگی در دانش آموزان بدو ورود به دبستان تاکید کرد. وی به تأثیر قطعی آموزش‌های قبل از دبستان بر موفقیت‌های بعدی نوآموزان به‌ویژه در پایه اول ابتدایی اشاره کرد و برگزاری این دوره آموزشی را در مناطق دوزبانه، محروم، روستایی، عشایری و سایر مناطق لازم التوجه، دارای اثر‌بخشی بالایی دانست و گفت: با تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در این نوآموزان، سال تحصیلی بهتری در انتظار آن‌ها خواهد بود و آموزگاران پایه اول ابتدایی و نیز اولیا، با اطمینان بیشتری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.  

او افزود: این دوره آموزشی هر چند کوتاه مدت و فشرده است؛ اما در شرایط اضطراری از جمله عدم دسترسی بخشی از نوآموزان بدو ورود به دبستان از آموزش‌های مطلوب قبلی، از اثر بخشی قابل قبولی برخوردار است. 

‌در دستورالعمل ثبت‌نام دانش آموزان، کودکستان‌ها و مدارس دولتی دارای پایه اول ابتدایی، مجاز به برگزاری دوره آمادگی هستند و شرایط و مقررات اجرایی آن نیز از سوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در حال ابلاغ است. براین اساس و در راستای توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های دسترسی برابر به آموزش، برای برگزاری این دوره در مناطق دارای ضریب محرومیت بالا، اعتبارات حمایتی در حد توان و تخصیص اعتبار، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار می‌گیرد.  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار