کسب بالاترین میزان تولید گندم در طول تاریخ کشور

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت بر اساس آمارها امسال بالاترین میزان تولید گندم در طول تاریخ کشور را شاهد هستیم و کشاورزان عزیز ما این دستاورد را برای کشور رقم زدند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کسب بالاترین میزان تولید گندم در طول تاریخ کشور

نادرقلی ابراهیمی در خصوص آخرین وضعیت تولید گندم در کشور، گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در حوزه بهورزی، انتخاب بذر مناسب و بارندگی‌های مناسب در فصل بهار صورت گرفته است وضعیت تولید گندم در کشور در سال جاری بسیار خوب است و برآورد می‌شود که میزان تولید کشور حدود ۱۵ میلیون تن باشد که نسبت به سال‌های گذشته رشد خیلی خوبی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیش بینی می شود که حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود که تاکنون ۸/۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد داریم که میزان قابل توجهی است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها که منابع از طریق آنها تامین می‌شود باید تلاش کنند تا پرداخت مطالبات گندمکاران صورت بگیرد، عنوان کرد: اگر مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود، آنها نیز تشویق می شوند تا این روند را برای سال زراعی آینده ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار